Novým takticko-cvičným letounům L-39 Skyfox se v zahraničí daří, AERO Vodochody na konci května předalo tři stroje maďarským vzdušným silám. A to při ceremoniálu na letecké základně Kecskemét, kterého se zúčastnili zástupci maďarského ministerstva obrany i společnosti AERO Vodochody. Státní tajemník pro rozvoj ozbrojených sil a obrannou politiku Ministerstva obrany Maďarska Zsolt Kutnyánszky označil tento kontrakt za významný milník v historii maďarských ozbrojených sil a v rozvoji maďarského letectva. Letouny L-39 Skyfox podle něj znamenají nejen novou úroveň tamních leteckých bojových schopností, ale také ukazují rozhodnost, dynamiku a cílevědomost rozvoje armády. Společně s nejnovějším výcvikovým systémem budou integrovány do programu NATO Flight Training Europe, čímž dojde i k posílení samotné Severoatlantické aliance. Maďarsko jako člen NATO klade vysoké nároky na schopnosti svých ozbrojených sil a zejména na výcvik svých stíhacích pilotů. L-39 Skyfox, který byl vybrán jako výcviková platforma pro novou generaci maďarských stíhacích letců, završuje společné úsilí a také otevírá novou kapitolu partnerství České republiky a Maďarska. Výcvik v AERO Vodochody kromě šestnácti techniků již dokončili tři maďarští piloti instruktoři, kteří provedli téměř 100 výcvikových letů včetně nočních letů a letů ve formaci.

AERO Vodochody spojilo síly také s LOM PRAHA, a to kvůli pokročilému výcviku pilotů. Na veletrhu IDET obě společnosti podepsaly prohlášení o záměru (letter of intent) s cílem rozvoje schopností výcvikového systému L-39 Skyfox s Live-Virtual-Constructive (LVC). Podle Viktora Sotony, prezidenta a předsedy představenstva AERO Vodochody, je podpis tohoto dokumentu potvrzením společného úsilí nabídnout zákazníkům nejmodernější výcvikové řešení, které kombinuje skutečný let s virtuálním prostředím a simulovanými protivníky. AERO tak nabídne zákazníkům nejen špičkové letouny, ale také kompletní výcviková řešení odpovídající požadavkům 21. století. Schopnosti systému LVC, které AERO společně s LOM PRAHA rozvíjí, zvyšují efektivitu i realističnost výcviku a zároveň výrazně snižují jeho náklady. To je velká přidaná hodnota zejména pro mezinárodní zákazníky, kteří hledají moderní a flexibilní systém přípravy pilotů pro letouny 4. a 5. generace. Letoun L-39 Skyfox, jehož cena se pohybuje zhruba v rozmezí 15 až 20 milionů dolarů, nabízí komplexní ekosystém výcviku s možností přizpůsobení se specifickým potřebám každé armády, do kterého systém LCV organicky zapadá. Jiří Protiva, ředitel státního podniku LOM PRAHA, při podpisu doplnil, že zajištění kvalitního a realistického výcviku pilotů je zásadní prioritou. Díky systému LVC je možné výrazně rozšířit výcvikové možnosti a zefektivnit přípravu pilotů na skutečné bojové situace. Takový moderní přístup umožní propojit reálné lety, simulátory i počítačově řízené protivníky do jednoho celku, a to s vyšší bezpečností a výrazně nižšími náklady. Spolupráce společností AERO Vodochody a LOM PRAHA umožní technologickou modernizaci a letecký výcvik v Pardubicích posunout v oblasti integrovaného výcviku vzdušných sil na úroveň evropské špičky.

Na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně byla také podepsána dohoda o průmyslové spolupráci se společností Lockheed Martin. Navazuje na předchozí jednání s Lockheed Martin a technologickým partnerem Collins Aerospace, která se týká vývoje a výroby průzkumného kontejneru nové generace (Multi Sensor Reconnaissance Pod) z pokročilých kompozitních materiálů. Dohoda stvrzuje připravenost AERO Vodochody na technickou spolupráci v rámci globálních obranných programů a podle Viktora Sotony ukazuje, že český letecký průmysl má know-how i schopnosti podílet se na vývoji špičkových technologií pro nejmodernější letouny současnosti. Projekt Multi Sensor Reconnaissance Pod využívá schopností AERO Vodochody nejen z hlediska výroby unikátních technologií v oblasti pokročilých kompozitních struktur, ale také z hlediska významné mezinárodní spolupráce. Dohoda je součástí českého programu pořízení letounů F-35.