Dle zjištění Aerowebu se jednalo o dvoumotorový Beechcraft BE 58 Baron s přetlakováním a s imatrikulací OK-PHR. Do leteckého rejstříku ČR byl tento letoun zapsán v roce 1998 a rok výroby letounu je 1980. Vlastníkem a provozovatelem je společnost RICHMOND a.s.
Data z ADS-B naznačují, že letadlo vzlétlo z Příbrami kolem 12:45 UTC směrem na Karlovy Vary. Ve 13:00 UTC letoun začal prudce klesat z 4500 stop na 4100 stop, následovalo krátké stoupání na 4250 stop. Poté letoun vstoupil do prudkého sestupu s maximální rychlostí klesání přibližně 12 000 stop za minutu při posledním zaznamenaném datovém bodu ve 13:01 UTC.
Letadlo směřovalo z Příbrami do Karlových Varů. Trosky letadla byly rozeseté na ploše přibližně 300 metrů čtverečních v lese, což ztížilo přístup záchranných složek.

Policie potvrdila úmrtí pilota a pokračovala v pátrání v okolí nehody, aby vyloučila možnost dalších zraněných osob, což bylo naštěstí posléze vyloučeno. Záchranné složky se k místu nehody dostávaly obtížně kvůli špatně přístupnému terénu.
V době nehody v okolí panovaly extrémně špatné letové podmínky. Počasí bylo deštivé s velmi nízkou základnou oblaků a velmi špatnou dohledností. Přechod fronty navíc znamenal silný vítr s nárazy.
Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod zahájil vyšetřování, aby objasnil příčiny pádu letadla. Vzhledem k rozsáhlé devastaci letounu bude analýza příčin nehody náročná.
Zdroj: Flightradar24, HZS, ASN, Novinky