Technické osvědčení pro Tecnam P2006 T od EASA

05.06.2009

Technické osvědčení pro Tecnam P2006 T od EASA
Technické osvědčení pro Tecnam P2006 T od EASA (Zdroj: Aeroweb.cz)

Tisková zprava COSNTRUZIONI AERONAUTICHE TECNAM S.R.I., Itálie:

TECHNICKÉ OSVĚDČENÍ PRO TECNAM P2006 T OD EASA 

Nastal dlouho očekávaný den vydání certifikace pro TECNAM P2006 T. Po pečlivém testování a důkladné revizi veškeré požadované dokumentace EASA vydala TECHNICKÝ PRŮKAZ pro dvoumotorový  P2006 T.

Luigi a Paolo Pascale a další členové týmu Tecnamu věnovali procesu certifikace značnou pozornost.  Poté, co se letoun P2006 T setkal s velkým ohlasem na AERO v německém Friedrichshafenu v roce 2007, se Tecnam vrhl se svým veškerým potenciálem do projektu, který vyvrcholil právě vydáním technického osvědčení dne 25. května 2009. Plánem manažerského týmu Tecnam bylo nejdříve dosáhnout certifikace analogové verze P2006T a pak brzy poté i verze Glass Cockpit s Garmin G950.  Tato certifikace umožní Tecnamu začít dodávat letouny na základě doposud přijatých objednávek. Tecnam vyrobil již přes 10 ks v analogové verzi P2006T a nyní je schopen je předat zákazníkům.  Nové objednávky na
P2006 T přicházejí každý týden a celkové množství se rychle blíží k číslu 100.

P2006T je dvoumotorový čtyř sedadlový letoun s zatahovacím podvozkem. Unikátní hornokřídlá konfigurace nabízí letovou stabilitu, vynikající viditelnost z kabiny, snadný přístup pro pasažéry a uložení zavazadel. TECNAM využil svoji velkou zkušenost s draky letadel z hliníku k tomu, aby vytvořil TECNAM P2006T. P2006T má výjimečný poměr užitečného  zatížení k celkové hmotnosti díky robustnímu a přitom lehkému draku. Konstrukce letadla spolu s dvěma motory  Rotax 912 způsobí převrat na trhu malých, vícemotorových letadel tím, že poskytne vyšší míru bezpečnostmi díky jednak dvoumotorové koncepci a jednak významně nižším provozním nákladům. A to dokonce v porovnání s podobným letounem s jedním motorem. P2006T je lehčí, prostornější a ekonomičtější než většina jednomotorových letounů se čtyřmi sedadly a navíc má výhodu dvou motorů. Výhoda nízkých provozních nákladů navíc ve spojení provozu na automobilový benzín se stává pro P2006 T mnohem více příznačnou.

"Do tohoto projektu jsme byli od počátku zapáleni s vědomím velké díry na trhu s dvoumotorovými letouny, kde nebyla dostatečná nabídka v této kategorii letounů. Z celého světa jsme po mnoho let měli signály o vzrůstajících nákladech na provozování a udržování dvojmotorových letounů.  Mnohé nabídky dvoumotorových koncepcí ještě před P2006 T vždy znamenaly příliš drahé řešení, a tak většina provozovatelů stála před obtížnou, nebo nemožnou volbou.  Nyní zde máme rozumnou alternativu zvláště pro letecké, výcvikové organizace. To je P2006T. Jsme velmi potěšeni vydáním Technické způsobilosti od EASA. Těšíme se na dokončení certifikace verze Glass Cockpit  a tím toto budeme považovat za  začátek nové éry v General Aviation ". Tolik citace pana Luigi Pascale Langer - prezidenta Tecnam a pana Paolo Pascale - C.E.O. TECNAM.

Překlad z původní tiskové zprávy COSNTRUZIONI AERONAUTICHE TECNAM S.R.I., Itálie:
Ing. Martin Kubovčiak
sales manager
F AIR spol. s r.o.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Výroba letadel