Motor je třeba nejprve nastartovat!

22.05.2010 2 příspěvky

Motor je třeba nejprve nastartovat!
Motor je třeba nejprve nastartovat! (Zdroj: Aeroweb.cz)
V současné době probíhá v Americe veřejné fórum NTSB na téma profesionalita v letectví. Jeden z diskuzních bodů připomíná dva incidenty, které se odehrály na letištích v Los Angeles a ve Washingtonu, jeden loni, druhý letos v březnu. V obou případech šlo o krátké regionální přelety dvoumotorových Embraerů.

V obou případech byla letadla na ranveji, připravená ke startu. Posádky posunuly páky tahu motorů kupředu a očekávaly odpovídající reakci motorů, tedy zvýšení otáček. Problém ale nastal, když jeden z motorů vůbec nezareagoval. Důvodem toho byla poměrně prostá záležitost – jeden z motorů nebyl ani v jednom případě vůbec nastartován.



NTSB tím poukazuje na to, že se některé letecké společnosti snaží šetřit způsobem, že pojíždějí pouze s jedním spuštěným motorem a druhý „nahazují“ až na vyčkávacích místech. Dosavadní vyšetřování prvního případu zatím prokázaly, že byl první důstojník natolik zaměstnán komunikací s ATC, že na spuštění druhého motoru jednoduše zapomněl.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Bezpečnost


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Ach to šetření :(

23.05.2010 v 20:39 Johny

Jo, i takhle to může dopadnout, když manažeři zavelí ,,Šetřit ZA KAŽDOU cenu" :(((

Odpovědět

a bude hůř

24.05.2010 v 7:08 showpilot

Letecké školy na celém světě chrlí tzv. "piloty strojníky" Tlak na tyto většinou méně zkušené piloty ať ze strany leteckých společností nebo řídících bývá někdy značně velký, práce v takovémto režimu s sebou přináší i zvýšené riziko chyb. Pokud se tímto tempem bude tento trend ubírat, tak bezpečnost v letectví všeobecně klesne. Myslím, že toto jsou impulsy k zamyšlení co s tím....

Odpovědět

Přidat komentář