AKTUALIZOVÁNO: Insolvenční řízení s Job Air CCA bylo zastaveno

15.10.2011

15. října - aktualizace

Krajský soud v Ostravě v pátek zastavil insolvenční řízení se společností Job Air – Central Connect Airlines. Firma se totiž dohodla s britským věřitelem Avia Special Ltd. (ASL).

„Vzhledem k tomu, že dlužník uhradil část svého závazku navrhovateli a navrhnul splátkový kalendář, navrhovatel tímto svůj insolvenční návrh bere zpět," sdělil ČTK právní zástupce ASL Petr Vališ.

Avia Special Ltd. má nyní patnáctidenní lhůtu na podání odvolání, poté nabude usnesení právní moci.

7. října - původní zpráva

Ostravská společnost Job Air – Central Connect Airlines je od včerejšího dne v insolvenčním řízení. Krajský soud v Ostravě tak vyhověl návrhu věřitele, britské firmě Avia Special Ltd. (ASL), které Job Air údajně dluží bezmála dva miliony korun. Insolvenční návrh navíc uvádí, že by dalšími věřiteli měly být brněnské a ostravské letiště, aerodrom v Lipsku a společnost GE Aviation Czech. Informaci jako první uvedla ČTK.

Podle dokumentů v insolvenčním rejstříku si ostravská společnost od ASL koupila dva motory General Electric CT7-5A2 a vrtuli Dowty Rotol R389, které měla od října 2007 uhradit ve 42 splátkách. Pětadvacet splátek Job Air uhradil v plné výši, avšak od loňského února již žádné peníze neposlal. ASL si tudíž nárokuje zbylých 17 splátek a úroky z prodlení.

Z příloh insolvenčního návrhu vyplývá, že si ostravská firma dle dopisu z února letošního roku svůj dluh uvědomuje. Prodlení splátek vysvětluje zejména hospodářskou krizí a „špatnou platební morálkou zákazníků“. Job Air v důsledku toho navrhl nový splátkový kalendář, ani ten však nebyl podle insolvenčního návrhu schopen plnit.

Regionální letecká společnost Central Connect Airlines provozuje šest letounů Saab 340 a jeden letoun L 200 Morava. Ze své hlavní ostravské báze operuje linky do Prahy a Vídně, další bázi má také v Poznani.

Výpis společnosti v insolvenčním rejstříku

 

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář