Boeing na EAA představil svou verzi MPL výcviku

31.07.2014

Boeing na EAA představil svou verzi MPL výcviku
Boeing na EAA představil svou verzi MPL výcviku (Zdroj: Aeroweb.cz)

Svůj pohled na budoucnost pilotního výcviku dopravního pilota předvedla na prezentaci v rámci akce AirVenture v americkém Oskoshi firma Boeing. Forma výcviku není na první pohled nepodobná výcviku MPL (Multi-Crew Pilot Licence), výcvik je však cílen jako jedna ze sužeb Boeingu svým zákazníkům. Kromě například náhradních dílů tak bude Boeing schopen „dodat“ i vycvičené druhé piloty, rovnou specializované na daný typ letounu tohoto výrobce.

Boeing tím reaguje na výhled do příštích desetiletí v oblasti letecké dopravy, kdy se předpokládá stálý růst odbytu letadel spolu s potřebou nových pilotů. Americký výrobce chce soustředit svou pozornost na Asii a Střední východ, kde se do budoucna předpokládá největší podíl světové letecké dopravy. Firma spolu s výcvikem pilotů zamýšlí i výcvik vysoce profesionálního pozemního personálu. Během příštích dvacet let se tak Boeing chystá vycvičit přibližně kolem 530 tisíc pilotů a 550 tisíc techniků.


Simulátor B787 Dreamliner / Foto Boeing.com

Plánovaná forma výcviku od Boeingu je s výcvikem MPL shodná hlavně koncepcí jakési vysoké školy, v níž se klade velký důraz na dlouhodobé cvičení na simulátoru konkrétního typu letounu. Budoucí pilot musí nejprve projít řízením pro výběr nejvhodnějších adeptů, musí samozřejmě obstát ve zdravotní prohlídce a zkouškách potřebných dovedností, jako například anglického jazyka. Poté projde kadet 12 – 18měsíční procedurou intenzivního výcviku, jímž by měl dosáhnout až na licenci dopravního pilota ATPL. První fázi výcviku by podle dostupných informací měla zajištovat americká společnost Jeppesen. V druhé fázi výcviku putuje již pilot zpět k firmě Boeing, kde si na plně pohyblivém simulátoru doplní typový certifikát na daný typ Boeingu. Kompletně vycvičený adept pak putuje do sedadla druhého pilota.

Systém je se standardním MPL shodný i co se náletu a financí týče. Zájemce bude potřebovat kolem sto až sto padesáti tisíc amerických dolarů na financování výcviku. Pilot pak ukončí základní výcvik s 200 až 250 letovými hodinami, z čehož drtivou většinu bude tvořit létání na simulátoru daného typu.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář