Nehodu B737, kterému se za letu poškodil motor, nepřežila jedna cestující

18.04.2018

Nehodu B737, kterému se za letu poškodil motor, nepřežila jedna cestující
Nehodu B737, kterému se za letu poškodil motor, nepřežila jedna cestující (Zdroj: Aeroweb.cz)

Jedinou obětí včerejší události Boeingu 737-700 Southwest Airlines, kterému se za letu poškodil motor natolik, že z něj začaly odpadat kusy krytu, které následně prorazily jedno z oken kabiny pro cestující a vyvolaly dekompresi, je žena, která seděla přímo u zmíněného okénka. Podle serveru Aviation Herald zemřela v nemocnici, kam byla po přistání převezena ve velmi kritickém stavu. Podle nepotvrzených informací byla cestující po proražení skla vytahována podtlakem venkovního prostředí ven a zpět na sedadlo se dostala díky pasažérovi na vedlejším sedadle.

Lopatka č. 13 na motoru Boeingu 737 Southwest Airlines chybí
Lopatka č. 13 na motoru Boeingu 737 Southwest Airlines chybí / Foto NTSB

Událost, kvalifikovaná vzhledem k okolnostem jako nehoda, vznikla podle předběžných informací ulomením jedné z lopatek turbodmychadla na levém motoru. Posádka stroje N772SW, prostoupávajícího letovou hladinou 320 na odletu z newyorského letiště La Guardia, ohlásila požár v motoru a následně zahájila nouzový sestup. S vypnutým motorem letoun směřoval k nouzovému přistání do Filadelfie.

Jelikož se posádka obávala kvůli poškození na levé straně o řiditelnost letounu, požádala kapitánka o delší finále (20 námořních mil) a po dohodě s druhým pilotem se rozhodla pro vysunutí vztlakových klapek pouze na pět stupňů namísto standardních 30 či 40 stupňů. Letadlo nicméně přistálo na dráze 27L bez větších obtíží. Po dojezdu opustilo dráhu a většina cestujících vystoupila standardní cestou, vyjma vážně zraněné ženy.

Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) následně zahájil vyšetřování. Jeho předseda Robert Sumwalt na tiskové konferenci uvedl, že podle dosavadních zjištění byla příčinou oddělení lopatky únava materiálu.

Není však bez zajímavosti, že se v případě aerolinky Southwest nejedná o první událost tohoto typu. Prakticky totožný problém potkal Boeing 737-700 registrace N766SW v srpnu 2016.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář