V Příbrami se letovou ukázkou představil letoun Cirrus Vision Jet G2

15.09.2019 23 příspěvků

V Příbrami se letovou ukázkou představil letoun Cirrus Vision Jet G2
V Příbrami se letovou ukázkou představil letoun Cirrus Vision Jet G2 (Zdroj: Aeroweb.cz)

Krátce po sobotní 15. hodině nad letištěm v Příbrami třikrát zakroužil a nakonec dosedl na plochu ke statické ukázce osobní proudový letoun Cirrus Vision Jet G2. Většina návštěvníků slavnostního předvedení tak měla vůbec poprvé možnost tento letoun vidět ve vzduchu i nahlédnout do kokpitu. V tuzemsku představený letoun byl v maximální, tedy sedmimístné variantě, ale výrobce nabízí i jiné konfigurace interiéru letadla. Aktuální cenovka stroje u českého dealera začíná na částce 2,97 milionu dolarů (cca 69 milionů korun).

Cirrus Vision Jet G2 přiletěl na slavnostní představení do Příbrami
Cirrus Vision Jet G2 přiletěl na slavnostní představení do Příbrami

Příběh Vision Jet začal před 16 lety

Vývoj Cirrus Vision Jetu započal v roce 2003. Koncept jednomotorového proudového letounu s vystřelovacím záchranným systémem, který je pro letouny Cirrus typický, výrobce oficiálně oznámil o tři roky později. V červenci roku 2006 měl „personal jet“ premiéru na AirVenture v americkém Oshkoshi. První let absolvoval 3. července 2008.

Téhož roku podstoupil prototyp přes 100 zkušebních letových hodin, při kterých výrobce testoval především letovou obálku, nouzové nahození motoru za letu a aerodynamiku celého letounu. Na základě zkušebních letů výrobce provedl řadu úprav. Zvětšil například ocasní plochy, úpravou prošla také přední část letounu.

Kokpit Cirrusu Vision Jet G2
Kokpit Vision Jetu působí velice nenáročným a elegantním dojmem

První sedmimístný Vision Jet byl nakonec certifikován a dodán zákazníkovi až v roce 2016. Výrobce tehdy registroval přes 600 objednávek a firma do budoucna plánovala výrobu až 125 letadel v roce 2018. Od roku 2017 letoun disponuje certifikátem Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) a odstartovaly dodávky také pro evropský trh.

Na počátku roku 2019 bylo zákazníkům dodáno téměř 100 letounů a zároveň byla oznámena nová verze Vision Jetu s označením G2. Nová generace slibovala lepší letové výkony, vyšší míru bezpečnosti a pro posádku také větší komfort. Zlepšily se i letové parametry. Oproti první generaci se o kilometr zvýšil dostup na 9 450 metrů, dolet byl stanoven na 2 200 km a cestovní rychlost přes 550 km/h. Produkce druhé generace letounu začala na sériovém čísle 94. V Příbrami se představil stroj registrace N50G, který byl vyroben jako 98. Vision Jet v pořadí.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Cirrus


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Vision?

04.10.2019 v 3:49 Bob

Pardon - možná mimo mísu...... Ale v této ceně,s tímto doletem a dalšími specifiky a potencionálními provozními a servisními problémy je to sci-fi... :-( I když někdo jet prostě musí ;-)

 

Odpovědět

RE: Vision?

04.10.2019 v 8:36 Vojta

Proč tak soudíte? Mě to za ty peníze připadá dobré, resp. konkurence tomu není s podobnými parametry a podobné peníze. Nebo to vidíte jinak? S čím to srovnáváte?

Odpovědět

RE: RE: Vision?

04.10.2019 v 11:46 Vlado

no na základe obchodného úspechu cirrusu, by som povedal, že sakra dobre vedia čo robia.

 

Odpovědět

RE: RE: RE: Vision?

04.10.2019 v 16:48 Tom

To NOKIA před 20 lety s mobily taky dobře veděla a kde je dnes....

Odpovědět

RE: RE: RE: Vision?

04.10.2019 v 18:00 Tom

Na základě obchodního úspěchu? Je samozřejmě nesporné, že letouny Cirrus jsou nejprodávanější ve své kategorii a tvoří jakýsi etalon. Ale o obchodním úspěchu bych tak úplně nehovořil po tom krachu v roce 2011 a prodeji číňanům. A nejsem si jistý, jestli to bylo jediné finančně neúspěšné období této společnosti. Na druhou stranu je nutné taky říct, že v podstatě žádný výrobce čtyřmístných letounů s pístovým motorem na nich v posledních letech nevydělává. I Cessna na několik let výrobu letounů s pístovým motorem zastavila a později obnovila ovšem už ne v tak širokém sortimentu. Výrobce letounů Mooney zkrachoval několikrát. A teď je tuším taky čínský.

Já bych naopak odhadoval, že Cirrus míří na trh s bizjety proto, aby se finančně stabilizoval. O něco podobného se pokoušel před časem i Piper. Ani nevím, jak to vlastně dopadlo.

Odpovědět

05.10.2019 v 18:16 robo

Cirrus to urcite zvladne. Kdyz je schopen prodat za takove penize nesmysl s pevnym podvozkem a ze spatne aerodynamiky udela vyhodu tak tenhleten jednomotorovy div pujde na dracku. Marketing umi perfektne, to se musi nechat.

Odpovědět

RE: RE RE RE

05.10.2019 v 21:41 Petr

Robo na čem lítáš? Co je lepší než Cirrus

Odpovědět

RE:

05.10.2019 v 22:14 Vojta

No já tedy o lepším éru, co se dá dneska koupit nevím, vy jo?

Odpovědět

RE: RE: RE RE RE

06.10.2019 v 6:52 robo

letam na twinstaru. No a ted to prijde ze Twinstar je uplne jine letadlo. Samozrejme. Ma dva motory, zatahovaci podvozek. Ale stejnou, ne li nizsi cenu.

Odpovědět

RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 14:02 petr

Rozumím a v čem je lepší než cirrus.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 14:39 robo

Aha, tak na tuhle otazku opravdu nedokazu odpovedet...

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 14:45 petr

Aha,to znamená,že cirrus prodává drahý nesmysl je jen řečnická otázka nebo spekulace která není ničím podložená?

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 15:57 robo

No ja jsem myslel ze jste to pochopil. Takze jeste jednou a pomalu. Za cenu Cirrusu si koupite dvoumotorove letadlo. Pokud mu vysadi jeden motor, ma jeste jeden, Cirrus nula. Neni problem s palivem protoze spaluje jet-a1 ktery je na kazdem letisti. Je min hlucne, protoze ma zatahovaci podvozek. Nepotrebuje airbagy a podobne nesmysle protoze nepotrebuje padak ktery neni zarukou niceho. Nevim, snad to staci, dle mne je v prvni rade bezpecnost. A ne nejake cetky v kokpitu.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 18:22 vlado

on ten mep tiež nie je 100% zárukou, že človek doletí.;-)

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 18:32 martin

ad1 obecně dvomotorové pístové letadlo na jeden motor spíš neletí ad2 riziko, že takový let pilot /zejména privátní s nízkým ročním náletem/ ve zhoršených podmínkách /IMC/ neuřídí je dost vysoké. Padák má velkou míru úspěšnosti blížící se ke 100% pokud vzpomínám dobře

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

06.10.2019 v 23:13 petr

Takže aerbeg nesmysl,padák nesmysl,G1000 glass cocpit cetka,pevný podvozek = hlučnost.( nevim mám sluchátka) avgas 100ll nemaji na letištích.Ani s jedním nesouhlasím. Já osobně jeden motor plus padák a je to super.Ale souhlasím že máme jiné názory a je to tak dobře.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

07.10.2019 v 10:09 robo

Ano, je to presne o tom. Nekdo je na blondyny, jiny na brunety. Kazdy ma svuj nazor a je to fajn. Proto se taky jedny i druhe letadla prodavaji. Jinak, G1000 ma i twinstar, to jsem tou cetkou nemyslel. Kuprikladu "osvetleni koncovych (koncu???) kridel Spectra TM" No to uz je jenom vyhra... Zkuste letet do Italie na velke letiste a sehnat benzin. Taky 7 hodin (to DA-42 vydrzi) s velkyma sluchatkama na hlave. Trocha problem. Verte mi, a opravdu to myslim uprimne ze maji skvely marketing prodeje. Prodat tuto vec v zakladu za vic nez 600 tisic a jeste vam rvou ruce, to se fakt jen tak nevidi. Clovek penize majici a problematiky neznaje kdyz si otevre stranku na netu tak jenom nechape jak bez toho mohl doted zit. Jednoduse klobouk dolu. Ale jestli bych mel odvahu nalozit do tohoto celou rodinu a vyrazit vstric tmave noci, tak to asi ne.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

07.10.2019 v 10:52 petr

To,že je cirrus nejprodávanější letadlo ve své třídě je pouze marketing,ale žádná kvalita?

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

07.10.2019 v 14:26 Vlado

nie že by som chcel za každú cenu rýpať, ale hneď prvé tri talianské letiská, ktoré som otvoril mali avgas nehovoriac o tom, že ak si majiteľ cirrusu s rodinou neverí na nočný let, tak jednoducho na noc nepoletí;-)

Osobne by som tiež za cirrus nevysypal tú cenu, na druhej strane rešpektujem, že je kopec ľudí ktorí si presne tak predstavujú svoje lietadlo a aj cena im príde primeraná.

Po cestách tiež nejazdia iba tia autá s najlepším pomerom cena/úžitná hodnota tak prečo by to malo platiť pri lietadlách?

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: robo

07.10.2019 v 19:03 petr

Stím naprosto souhlasím a jestli si někdo na noční let nevěří,tak by bylo hodně smutné kdyby to zaletěl protože má dva motory.

Odpovědět

Zalezi na prioritach- cirrus vs mooney

06.10.2019 v 8:33 Fero

Zalezi na prioritach. Link

 

https://www.pilotsofamerica.com/community/threads/an-honest-comparison-of-a-mooney-vs-cirrus.113332/

Odpovědět

RE: Zalezi na prioritach- cirrus vs mooney

06.10.2019 v 11:02 vlado

presne tak, koľko ľudí, toľko preferencií, debaty čo je lepšie sú spravidla nekonečné.

Faktom je, že cirrus predávať vie a aj čísla predajov toho malého jetu sú realtívne zaujímavé.

Odpovědět

RE: Zalezi na prioritach- cirrus vs mooney

07.10.2019 v 9:09 Vojta

Tak bavíme se o Vison Jet nebo o SR22?

Odpovědět

Přidat komentář