Britský ÚCL radí nejen pilotům, jak se připravit na Brexit

25. 10. 2019

Pro případ odchodu Spojeného království Velké Británie a Severního Irska z Evropské unie (Brexit) - jakkoliv je situace okolo něj stále nejasná - vydal britský Úřad civilního letectví (CAA) informace, které leteckým společnostem a jiné letecké veřejnosti dávájí podklady k tomu, aby se bez ohledu na průběh jednání mohly připravit na všechny možné scénáře.

Britský úřad se tak snaží o nenarušené fungování letecké dopravy mezi Británií a EU i v případě, že by nedošlo k dohodě o spolupráci. První soubor informací o funkci leteckého průmyslu při odchodu bez dohody publikovala britská vláda už na konci loňského září, kde se zabývala především bezpečností a ochranou před protiprávními činy.

Na začátku letošního března pak vyšly dodatečné informace, které obsahovaly mimo jiné také práva leteckých společností EU při letech do Británie po Brexitu bez dohody. Důležitá opatření jsou v dokumentu zvýrazněna.

Brexit

Britský Úřad civilního letectví vydal také krátký dokument, který představuje základní změny v případě Brexitu bez dohody. Ten zdůrazňuje, že britský úřad i Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) upřednostňují zachování spolupráce i po Brexitu. Obě strany se však připravují i na opačnou variantu. Dokument uvádí, že v takovém případě by Británie ještě nejméně dva roky uznávala certifikáty a licence na svém území. Země by také stále zachovávala celosvětové letecké standardy. Kromě pilotních licencí řeší dokument také problematiku licencí mechaniků a ostatního leteckého personálu a certifikace vývoje (DOA), produkce (POA) a údržby letadel (MOA).

Úřad však zároveň upozorňuje, že informace uvedené v dokumentu jsou založeny na aktuální politické situaci a technických informací od vlády. V případě jakýchkoliv změn v situaci ohledně Brexitu, která je velice turbulentní, budou informace na stránce aktualizovány, proto je nezbytné je neustále sledovat. To lze učinit přihlášením k odběru novinek v systému SkyWise.

Mohlo by vás zajímat

Témata

EASA


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář