Nálet na UL lze započítat při prodloužení třídy SEP land

26.06.2020

Úřad pro civilní letectví (ÚCL) publikoval na svém webu stanovisko ke změně výkladového materiálu AMC (Acceptable Means of Compliance) týkajícího se požadavků na rozlétanost při prodlužování platnosti pilotních průkazů BPL, SPL a LAPL a kvalifikací SEP land a TMG. Pro tyto účely je nově možné do povinného náletu započítat i hodiny na tzv. annexovaných letadlech, typicky na ultralightech.

O aktualizovaném vydání výkladového materiálu k Part FCL (Rozhodnutím výkonného ředitele EASA 2020/005/R) jsme vás informovali již v článku TÉMA: Cesta k e-logbookům je otevřená, jak to bude v Česku? Součástí změn v Příloze 1 je také novela výkladu odstavců FCL.140.A, FCL.140.S a FCL.740.A(b)(1)(ii), které uvádí právě požadavky na rozlétanost.

Jak vysvětluje stanovisko ÚCL, je možné do požadavků na rozlétanost pro účely tzv. administrativního prodloužení dané kvalifikace započítat i nálet na letadlech vyňatých z působnosti Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (tzv. annexovaná letadla), mezi něž patří nejen ultralighty do 600 kg MTOW, ale například i typy L-40 či L-60.

Pro tyto účely naopak nelze započíst nálet na letounu An-2, který vyžaduje typovou kvalifikaci.

Kompletní přehled požadavků lze nalézt na webu ÚCL.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář