Embraer C-390 absolvoval testy leteckého hašení

14.09.2022 1 příspěvek

Společnost Embraer dokončila testy leteckého hašení se strojem C-390 Millennium. Letoun vybavený modulárním hasicím systémem (MAFFS II) bude po certifikaci schopen plnit hasičské mise například během bojů s rozsáhlými lesními požáry. Absolvování zkušebních letů je důležitým milníkem směrem k certifikaci. Po jejím získání bude možné letoun objednat s požadavkem na schopnost leteckého hašení.

Embraer C-390 / Foto: embraer.com
Embraer C-390 / Foto: embraer.com

Letoun vybavený systémem MAFFS II je schopen nést na své palubě zhruba 11 300 litrů vody. Hasičskou zástavbu je možné nainstalovat jednoduchým postupem do nákladového prostoru letadla.

V průběhu zkušebních letů bylo provedeno několik cvičných shozů a mimo jiné byl také vyzkoušen hladký průběh zástavby systému MAFS II do letadla. Testovací lety byly prováděny v areálu společnosti Embraer v São Paulu v Brazílii.

Stroje C-390 Millennium jsou zástupci nové generace víceúčelových vojenských dopravních letounů. Původně byl letoun vyvíjen pod označením KC-390. Stroj dokáže přepravit až 26 tun nákladu. Embraer jej v roce 2019 uvedl na trh jako alternativu k ikonickému letounu C-130 Hercules od společnosti Lockheed Martin. Brazilské letectvo obdrželo první C-390 v září 2019 a v následujících letech očekává doručení již objednaných letounů také Portugalsko, Maďarsko a Nizozemsko.

Letoun C-390 nese i stopu tuzemského inženýrství. Česká společnost Aero Vodochody totiž již od roku 2016 vyrábí a dodává Embraeru některé konstrukční prvky pro výrobu těchto letounů. Ve Vodochodech se vyrábí například náběžná hrana křídla, nákladní rampa, dveře i část trupu.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Embraer C-390 - ano ta vypadá skutečný transportní letoun

14.09.2022 v 8:40 Josef

na rozdíl od Potěmkinovy vesnice  CASA C-295,  kterou si pořídila naše armáda.

Odpovědět

Přidat komentář