Severokorejské Air Koryo uskutečnilo první zahraniční let od pandemie

23.08.2023

Severokorejský státní dopravce Air Koryo uskutečnil první mezinárodní let od vypuknutí pandemie. Byla tak obnovena pravidelná linka do Číny.

Letadlo Air Koryo
Letadlo Air Koryo (Zdroj: iStock.com)

V úterý ráno let s číslem JS151 vzlétl z hlavního města Pchjongjanu a vydal se za hranice do Číny, v Pekingu pak přistál podle Flightradaru24 v 9:16 místního času. Kolik cestujících bylo na palubě, není známo. 

Severokorejská tamní cestovní agentura uvedla, že trasa Pchjongjang-Peking by měla zlepšit dopravní dostupnost pro Severokorejce, kteří mají povolení a mohou vycestovat, jak směrem do země, tak naopak. 

První mezinárodní let od doby covidové pandemie společnost Air Koryo uskutečnila s letounem Tupolev Tu-204, který na palubě může pojmout až 210 cestujících. Japonská agentura Kyodo News uvedla, že sice není známo, kolik cestujících se na letu přesně nacházelo, ale na letišti měly být dlouhé fronty u odbavovací přepážky. Severokorejci cestovali s odznaky své země na oblečení a také měli mít vozíky plné zavazadel. 

Trasa letu JS151 (Zdroj: Flightradar24)

 

Čínské ministerstvo zahraničí při příležitosti letu uvedlo, že schválilo obnovení letů společnosti Air Koryo po více než 3,5 letech od uzavření hranic. Severní Korea obnovila mezinárodní leteckou dopravu teprve nedávno. Do hlavního města létá právě zmíněný Air Koryo a Air China. 

V minulém týdnu hranici s Čínou překročili severokorejští sportovci, kteří mířili na mistrovství světa v taekwondu v sousedním Kazachstánu. V průběhu července se v zemi objevily také delegace Ruska a Číny k příležitosti 70. výročí uzavření příměří v korejské válce. Šlo o první veřejné návštěvy od roku 2020. 

Aktuálně není známa celá flotila státního dopravce, ale v listopadu roku 2020 Severokorejci disponovali 17 dopravními letadly a 3 pro cargo přepravu. Jedno z dopravních letadel bylo Iljušin II-62M, se kterým byly, a pravděpodobně stále budou, odbavovány lety státních představitelů. Air Koryo v naposledy známé flotile mělo stroje především ruské a ještě sovětské výroby (například Tu-134). 

Před pandemií společnost pravidelně obsluhovala linky do několika čínských destinací a v rámci spolupráce s Aeroflotem létala také do Vladivostoku. V roce 2003 se uskutečnil také první charterový let mezi Severní a Jižní Koreou. Že by se linka v dohledné době obnovila, je ale nyní kvůli zákonům obou zemí velmi nepravděpodobné.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Zajímavosti


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář