Úprava objednávky: více nákladních letadel
Korean Air původně v dubnu 2024 objednal celkem 33 letounů řady A350 – 27 v provedení A350-1000 a šest menších A350-900. V říjnu 2025 však došlo ke změně: objednávka A350-1000 se snížila na 20 kusů a místo sedmi letounů dopravní verze přibyly právě nákladní A350F.
Šest strojů A350-900 v objednávce zůstává, přičemž první dva již dopravce převzal.
Důraz na nákladní přepravu
Korean Air dlouhodobě patří k nejvýznamnějším hráčům na trhu leteckého carga. Pandemie covidu-19, kdy nákladní segment pomohl aerolinkám stabilizovat hospodaření, posílila rozhodnutí směřovat kapacity tímto směrem. Přidání A350F do flotily doplňuje strategii také s ohledem na probíhající integraci Asiana Airlines, která vlastní rozsáhlou nákladní síť.
Podle vedení společnosti jsou letouny řady A350 vhodné pro dálkové linky Korean Air především díky ekonomice provozu a nižším emisím. Airbus uvádí snížení spotřeby paliva a emisí CO₂ až o 25 % oproti předchozí generaci letadel.
A350F: nová generace nákladního dálkového letounu
A350F je aktuálně ve fázi vývoje a čeká na certifikaci od EASA a FAA. Stroj bude pohánět motor Rolls-Royce Trent XWB-97, nosnost má činit až 111 tun a dolet dosáhne přibližně 4 700 námořních mil (8 700 km).
Podle výrobce má nová nákladní verze přinést až čtyřicetiprocentní úsporu paliva oproti starším nákladním typům a stát se konkurenceschopnou alternativou k současným širokotrupým cargovým letadlům, zejména segmentu Boeing 777F a modelů přestavěných ze starších osobních strojů.
Rostoucí zájem dopravců
O A350F je mezi dopravci výrazný zájem. Ke konci září 2025 evidoval Airbus 65 pevných objednávek od deseti aerolinek a jedné leasingové společnosti. Celková řada A350 mezitím dosáhla 1 445 objednávek od 63 zákazníků.
Nové A350F by měly vstoupit do provozu po dokončení certifikace, kterou Airbus plánuje na druhou polovinu desetiletí.
Zdroje: Airbus Newsroom, Korean Air News