Slavnostní přijetí v Hamburku
Ceremoniálu se zúčastnili zástupci Airbusu, výrobce motorů Pratt & Whitney (součást skupiny RTX) a vedení Wizz Air. Následující den byl nový letoun přelétnut na domovskou základnu společnosti – letiště Londýn Luton. Let trval 1 hodinu a 38 minut.
Kabina Airspace: nový standard komfortu
A321XLR pro Wizz Air je konfigurován v ekonomické třídě se 239 sedadly. Cestujícím však přináší nadstandardní zážitek díky kabině nové generace Airspace. Ta nabízí pokročilý systém osvětlení s proměnlivými režimy, které reflektují jednotlivé fáze letu – od nástupu přes servis až po odpočinek. Výsledkem je příjemnější atmosféra a menší únava při delších letech.
Výhradně Airbus. Flotila Wizz Air dál roste
Wizz Air dlouhodobě spoléhá výhradně na letadla Airbus. Aktuálně provozuje přes 230 letounů rodiny A320 a má objednáno dalších 295 strojů. Flotilu tvoří mimo jiné:
-
110 kusů A321neo s motory GTF,
-
67 starších A320ceo s motory IAE V2500,
-
a nově i 47 objednaných A321XLR s motory GTF.
Strategické partnerství se společnostmi Airbus a Pratt & Whitney se tak dále prohlubuje.
GTF: motory budoucnosti
Podle Ricka Deurlooa, prezidenta divize komerčních motorů společnosti Pratt & Whitney, přinášejí motory GTF zásadní výhody:
„A321XLR s motory GTF otevírá novou kapitolu v efektivitě, hospodárnosti i ekologii leteckého provozu. Pro dopravce jako Wizz Air znamená tento typ rozšíření možností a zvýšení konkurenceschopnosti.“
Motory GTF přinášejí o 16 % nižší spotřebu paliva, nižší emise CO₂ a výrazné snížení hluku.
Směrem k udržitelnému létání
Airbus se zavázal, že do roku 2030 umožní provoz svých letadel na 100% udržitelné letecké palivo (SAF). A321XLR je už nyní certifikován k provozu se směsí obsahující až 50 % SAF, což výrazně snižuje uhlíkovou stopu každého letu.
Efektivita, dolet a ekologie: silná kombinace
A321XLR je navržen jako dálková verze úspěšného modelu A321neo. S doletem až 4 700 námořních mil nabízí nízkonákladovým aerolinkám možnost létat na transkontinentálních trasách bez potřeby přestupu. Ve srovnání s konkurenčními letadly stejné velikosti dosahuje:
-
až o 30 % nižší spotřeby paliva na cestujícího,
-
významného snížení emisí CO₂ a hlučnosti,
-
a nižších provozních nákladů.
Wizz Air tak získává letoun, který nejen podporuje růst společnosti, ale zároveň přispívá k udržitelnější budoucnosti letectví.
Zdroje: Aerotime, RTX News, Airbus