CATC bude nově cvičit i piloty bezpilotních letadel

16.02.2017

CATC bude nově cvičit i piloty bezpilotních letadel
CATC bude nově cvičit i piloty bezpilotních letadel (Zdroj: Aeroweb.cz)

Výcvikové středisko Czech Aviation Training Centre (CATC) a společnost Primoco UAV SE, zabývající se výrobou bezpilotních prostředků, uzavřely strategickou spolupráci v oblasti výcviku pilotů bezpilotních letadel PrimocoUAV, konkrétně modelů One 100 a One 150. Společnosti to oznámily ve společném tiskovém prohlášení.

Výcvikové středisko CATC zabývající se profesionálním výcvikem pilotů letounů Boeing 737, Airbus A320, ATR 42/72, L410 Turblet a dalších, nyní ve spolupráci s Primoco UAV SE zajistí výcvik i pro piloty bezpilotních letadel. „Jedná se o výcvik, který aktuálně přesahuje stávající právní předpisy, nicméně v horizontu několika let bude naprostou normou,“ tvrdí Ladislav Semetkovský z Primoco UAV SE a dodává: „Současné benevolentní předpisy se v blízké budoucnosti zásadně zpřísní, zejména v souvislosti s bezpečností a legislativní úpravou bezpilotních strojů.“

Výcvik pro modely PrimocoUAV One 100 a One 150 trvá dva měsíce (160 výukových hodin) a zahrnuje teoretickou i praktickou přípravu pilota. „Z pohledu teoretické přípravy bude absolvent kurzu na úrovni výcviku pro získání licence soukromého pilota, v praktické části se naučí obsluhovat letoun ve všech fázích letu – od plně automatického vzletu a přistání přes manuální obsluhu až po postupy v nouzových situacích,“ popisuje výcvik Jan Janík, jednatel CATC.

PrimocoUAV se řadí mezi největší civilní bezpilotní letadla se vzletovou hmotností až 150 kg. Jeho profesionální ovládání je tedy podle pana Semetkovského naprosto nezbytné pro bezpečný a dlouhodobý provoz letounu, ale i pro ovládání přídavných zařízení, kterými letadlo disponuje.

Letoun odstartoval sériovou výrobu po dvouletém vývoji v únoru 2016. Jedná se o civilní bezpilotní letoun schopný létat zcela samostatně dle naprogramovaných letových plánů. Ke klíčovým vlastnostem letounu patří zejména jeho velikost, výdrž 10 hodin, dolet 1 500 km a plně automatický vzlet i přistání. Uplatnění tak nachází zejména v energetice, zemědělství, při ochraně hranic, pátrání a záchranářských činnostech.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář