Výrobce Direct Fly vyvíjí nový ultralight s 600 kg MTOW

31.07.2019 1 příspěvek

Výrobce Direct Fly vyvíjí nový ultralight s 600 kg MTOW
Výrobce Direct Fly vyvíjí nový ultralight s 600 kg MTOW (Zdroj: Aeroweb.cz)

Ultralehké létání se těší v České republice velké oblibě. Brněnská společnost Direct Fly, která se zabývá malosériovou produkcí a vývojem ultralehkých letadel, nyní pracuje na vývoji stavebnice ultralehkého letounu s krátkým vzletem a přistáním.

Nový letoun, na kterém pracují také zástupci z Fakulty strojní Českého vysokého učení technického (ČVUT), by měl být celokovové konstrukce a majitelé by jej měli být schopni jednoduše sestavit doma. Neměla by však chybět ani možnost objednat již sestavené letadlo.

Vizualizace letounu
Vizualizace letounu / Foto Direct Fly

„Nový model bude určen k certifikaci podle pravidel pro provoz s maximální vzletovou hmotností (MTOW) 600 kilogramů. Letadlo je koncipováno tak, aby mohlo přistávat i na nezpevněných površích, jako jsou tráva nebo například šotolina. Pro vzlet a nastoupání do výšky 15 metrů by mělo dostačovat 89 metrů, pro přistání z výšky 15 metrů pak řádově 250 metrů,“ sdělila naší redakci marketingová specialistka Direct Fly Markéta Skopalová. „Pohonnou jednotku bude standardně obstarávat Rotax 912 ULS, ale konstrukční provedení umožní také použití dalších variant. Plánovány jsou proto i verze s motory jiných výrobců.“

Vizualizace letounu
Vizualizace letounu / Foto Direct Fly

Vývoj je teprve v počátečních fázích, takže cena letounu zatím není známá. „Obecně se „ready to fly“ letadla této kategorie pohybují v ceně nad dva miliony korun bez DPH. Naší snahou tak bude tuto cenu přizpůsobit, aby byla dostupná co nejširší letecké veřejnosti,“ upřesnila paní Skopalová.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Ultralighty


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

ČVUT v praxi

12.08.2019 v 15:17 Kilimanžáro

screeny vypadají na první pohled pěkně. na první pohled se ale zdá, že hlavní podvozek je umístěn poněkud vpředu, což bude jednak prodlužovat vzlet a jednak bude mít letadlo snahu poskakovat při přistání. letadlu by slušelo větší prosklení kabiny směrem dozadu. :-) doufám, že si inženýři z ČVUT dají tentokrát záležet a věřím, že např. od lámání lan směrového řízení v silonových průvlacích už upustili. :-) cena letadel s podobnou koncepcí typu Eurofox/Kitfox je cca 1,6MKč, tak snad se tento stroj do této cenové kategorie také zařadí. 

 

Odpovědět

Přidat komentář