Otto Aviation oficiálně představil úsporný letoun Celera 500L

01.09.2020 3 119 přečtení 8 příspěvků

Americká společnost Otto Aviation oficiálně představila prototyp svého letounu Celera 500L. Letoun by měl sloužit jak pro osobní přepravu, tak i pro přepravu nákladu či pro vojenské účely. Největším rozdílem oproti konkurenci má být údajně až o 80 % menší uhlíková stopa.

Celera 500L je šestimístné, celokompozitové letadlo poháněné motorem RED A03, který spaluje petrolej JET A1. Spotřeba údajně činí 29 až 40 kilometrů na galon, což by mělo umožnit dolet až 8 334 kilometrů. Očekávaná maximální rychlost je 740 km/h a hodinové provozní náklady údajně budou okolo 328 dolarů (cca 7 100 korun).

Interiér v konfiguraci pro přepravu osob
Interiér v konfiguraci pro přepravu osob

„Naším cílem bylo vytvořit soukromé letadlo, které by umožňovalo přímé lety mezi jakoukoli dvojicí měst v USA při rychlostech a nákladech srovnatelných s komerční leteckou dopravou,“ řekl předseda Otto Aviation a vedoucí výzkumu William Otto starší. „Vzhledem k tomu, že výsledky našich zkušebních letů byly tak slibné, jsme připraveni uvést Celeru 500L na trh.“

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Úžasný stroj

03.09.2020 v 18:10 Tomas

Pokud tedy bude realita odpovídat příslibům. Provozní náklady na úrovni Cessny 206 Turbo, počet sedaček jako Cessna 206 Turbo, cena dvojnásobná než 206T (pokud bude na úrovni Cirrus Jet), rychlost trojnásobná a dolet trojnásobný. Komfor nesrovnatelný. Stačit by na to měl SEP Land. Snad až příliš krásné, než aby to byla pravda.

Odpovědět

RE: Úžasný stroj

03.09.2020 v 21:25 Kuba

Když se na to letadlo podívám zboku, nejde mi dohlavy, jak to vyřešili s centráží. Tolik hmoty před křídly...

Odpovědět

RE: RE: Úžasný stroj

03.09.2020 v 23:58 Tomas

A dvanáctiválec za křídly. 

Odpovědět

RE: RE: Úžasný stroj

04.09.2020 v 8:16 Josef

Vzadu je těžký vznětový 12válec.

Odpovědět

RE: RE: Úžasný stroj

04.09.2020 v 8:30 Vasek

JJ, na nekterych obrazcich to vypada bachrate vepredu. Je to ale kompozit, takze ten bachraty trup nemusi moc vazit. Krome toho, motor je  zjevne vzadu. Vsechny biz-jetty s motory vzadu maji kridla skoro u ocasu. Dalsi nezvykly dojem budi samotny trup, ktery neni valcovy po delce, takze vypada mohutnejsi (tezsi) uprostred. To ale zase muze kouzelne zvysovat aerodynamickou cistotu. (velky objem/maly odpor)

Konecne po dlouhe dobe nejaky futuristicky design, ktery se zda byt i navysost prakticky (narozdil od slepych ulicek napriklad s elektrikou). Moc se mi libi...

Odpovědět

RE: RE: RE: Úžasný stroj

04.09.2020 v 13:23 Tom

Co se toho trupu týče, doporučuju srovnání s laminárními profily. Takovéhle "spermioidy" můžou mít menší odpor než stejně dlouhá rovná deska.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: Úžasný stroj

06.09.2020 v 18:29 Igi

Ak som spravne pochopil, tak cele "kuzlo" spociva v laminarnom prudeni na kridlach a trupe.

Je realne udrzat povrchy dostatocne ciste v realnej prevadzke?

 

Odpovědět

interiér

04.09.2020 v 8:06 Tomas

Mne to pripomína lietajúcu zasadačku tým usporiadaním interiéru :-)

Odpovědět

Přidat komentář