Letecké výlety

20.03.2009

Dnes začalo konečně jaro a je tedy nejvhodnější čas si naplánovat další letecké zážitky. Pojďme společně zažít báječné chvíle spojené s cestováním v letadle. Při tom všem se dozvědět více o reálném létání a zkusit si vše na vlastní kůži.

Moje touha, udělat si pilotní průkaz, byla od začátku motivována létat s letadlem na výlety nebo lépe bych to nazval aeročundry. Rozhodnout se, dneska poletím do Tater, zkontrolovat počasí, zabalit si spacák a kreditku (více se většinou do letadla nevleze) a prostě letět na výlet, spát se spacákem pod křídlem a užívat si volnosti pohybu a nezávislosti. Pojďme tyto báječné chvíle strávit společně.

Ti z vás, kteří chtějí opravdu zažít, co to znamená letět na výlet malým letadlem se mohou nyní k nám připojit...

Co od výletů očekávat

Létání s malým letadlem mimo letový řád má své úžasné kouzlo. Možnost sedět na sedadle 2. pilota a vyzkoušet si, co všechno obnáší tato funkce je úžasná zkušenost. Vidět přímo před sebou přibližující se dráhu řízeného mezinárodního letiště a možná i před sebou dosedajícího Boeinga je neopakovatelný zážitek. Pokud o létání zatím uvažujete a výlety letadlem jsou jedním z vašich cílů, pak máte možnost si vše předem vyzkoušet, ať víte proč se snažit ty pilotky udělat (nebo proč ne :-)).


Plnit funkci 2. pilota

Pokud jste již piloty a zatím si netroufáte létat samostatně do zahraničí, pak je toto šance si vyzkoušet, co tyto lety obnáší.

Anglická komunikace, navigace v neznámém terénu podle radionavigačních prostředků a let na dlouhé trase. Alpské terény a plno dalších nástrah, které musíte zvládnout dříve, než se na takovou cestu vydáte sami. Prostě vyzkoušet si, co znamená reálné VFR létání po Evropě

Do toho všeho nám vstupuje prvek dobrodružství a jistého taktizování, protože plán a trasu letu budeme muset přizpůsobovat aktuálním meteorologickým podmínkám. Ale to alespoň mě na tom nejvíce přitahuje. Je to určité dobrodružství a zdroj úžasných zážitků.

Scénář letu, program

Pokud to alespoň trochu bude možné a dohodne se na tom celá posádka, pak scénář letu můžeme přizpůsobit požadavkům a individuálním přáním. Máme možnost udělat více přestávek na trase nebo upravit program akce na místě tak, aby nejlépe vyhovoval. Základní harmonogram je vždy popsán u konkrétních leteckých akcí.


Průlet řízenými prostory v Německu. Komunikace je důležitá :-)

Termíny výletů a rezervace účasti

Na jednu stranu mám velmi příjemný pocit, že při cestování letadlem mě nezastihnou kolony na silnících, radary, a v obcích nemusíme létat padesátkou. Na druhou stranu jsme při těchto výletech zcela závislí na počasí a velmi těžko se plánuje harmonogram. O to větší zážitky a dobrodružství při řešení aktuálních situací nás čeká.


Další přistání na velkém řízeném letišti. Roger. Cleared to land after B747... Traffic in sight.

Některé akce mají pevný termín (výstavy) a buď počasí vyjde nebo ne. Ale pro většinu akcí je stanoven pouze měsíc, kdy je akce plánována a konkrétní termín spolu s realizačními pokyny obdržíte cca 14 dnů před akcí. Den před akcí pak rozhodneme, zda je reálné let uskutečnit a pokud ne, budeme termín vždy o den posouvat podle aktuálních předpovědí. Závazně tedy účast potvrdíte až den před reálným odletem, protože nelze očekávat, že máte neomezenou časovou flexibilitu.

Předpokládejte, že akce vyjdou i mimo víkendy a je potřeba počítat s rezervou pro dobré počasí jak před akcí, tak i pro návrat. Účast na těchto výletech tedy není vhodná, pokud máte ihned po skončení akce naplánovány neodkladné a důležité věci. Nemuseli bychom to stihnout a určitě nechceme podstupovat větší riziko jen proto, že někde musíme být včas.


Přelet Alp, nejúžasnější okamžiky celého výletu 

Pokud se chcete některé akce zúčastnit, vyplńte formulář předběžné rezervace, kde je uveden zatím jen měsíc konání výletu a cca 14 dnů před plánovaným datem odletu obdržíte realizační pokyny a přesné datum akce. Pokud se nebude hodit, ponecháme si kontakt v předběžných rezervacích a budeme informovat o dalších termínech do doby, než buď akci zrealizujeme nebo se z odběru informací o termínech odhlásíte.

Podíl na nákladech na letu

Náklady na let jsou uvedeny na osobu a tato cena již obsahuje vše potřebné k provedení letu. Tedy pronájem letadla od provozovatele, pojištění, náklady na palivo a přistávací poplatky na letištích.V případě, že bychom let z jakéhokoliv důvodu prodloužili, nebudete hradit již žádné další náklady, cena je tedy konečná. Uvedené náklady ale neobsahují další výdaje spojené s akcí, jako jsou vstupenky, ubytování, jídlo, doprava na místě.

Nejbližší akce: Aero Friedrichshafen 2009 - 1. dubna 2009

Letecký výlet k Bodamskému jezeru na jednu z největších leteckých výstav v Evropě. Výstava proběhne od 2.- 5. dubna 2009. Výlet je plánován na 2 dny s rezervou ještě jednoho dne, kdyby nebylo počasí na přelet. Na místě jsme přibližně za 2:40 min. Detaily domluvíme podle zájmů a plánů jednotlivých účastníků výletu.


Přistání na velkém řízeném letišti

Podíl na nákladech činí 8.600 Kč. Cena obsahuje pronájem letadla a veškeré náklady spojené s letem, včetně letištích poplatků. Cena neobsahuje vstupenku na veletrh, ubytování a dopravu na místě.

Předběžná rezervace místa na Aero Friedrichshafen 2009...

Další letecké výlety a více informací.

Mohlo by vás zajímat