AKTUALIZOVÁNO: SportCruiser bude na trhu i po odchodu Piperu

28.01.2011 1 049 přečtení 6 příspěvků

28. ledna - aktualizace

Ačkoliv avízo o ukončení spolupráce firem Czech Sport Aircraft a Piper je již dva týdny staré, jeho skutečné důvody vyplouvají na povrch teprve nyní. V původním tiskovém prohlášení Piper zdůvodňoval nečekaný konec roční spolupráce odlišným přístupem obou firem k trhu a rozdílnou filosofií. Server Euro.cz přinesl informaci, že podle vyjádření CSA nesouhlasil Piper se vstupem českého výrobce na burzu. Naopak CSA chtěl navzdory svému americkému partnerovi svůj SportCruiser, letoun kategorie LSA, jemuž Piper propůjčil svou značku a prodával jej na americkém trhu, směřovat také do Evropy.

Nyní je tedy zřejmé, že letounů s označením PiperSport se vyrobí již jen několik kusů pro ty, kteří si jej jako PiperSport objednali. Další zájemci o tento stroj však nemusí zoufat. Letadlo se objeví na trhu pod svým původním označením SportCruiser, a to ve stejné sítí prodejců, ve které figuroval dosud jako PiperSport. Vedení CSA také chystá drobné úpravy konstrukce a očekává, že v průběhu roku obdrží certifikaci evropské kategorie ULL.

 

14. ledna - původní zpráva

Spolupráce firem Czech Sport Aircraft a Piper nečekaně končí

Pouhý rok od uzavření dohody překvapivě končí spolupráce kunovického výrobce letounů Czech Sport Aircraft a americké firmy Piper, pod jehož licencí mělo české letadlo Sport Cruiser dobývat světový trh. Oznámil to CEO Piperu Geoffrey Berger. Konec spolupráce podle něj zapříčinila především odlišná obchodní filosofie.

"Po roce spolupráce s CSA naše společnost vyhodnotila, že je v zájmu našeho dlouhodobého rozvoje nejlepším řešením ukončení tohoto obchodního vztahu," vysvětlil Berger konec dohody ze strany floridské firmy. "Naše společnost má jiný přístup k trhu než CSA," doplnil.

Sport Cruiser, patřící do americké kategorie LSA, který pod licencí Piperu nesl označení PiperSport, prý rozhodně není příčinou ukončené spolupráce. "Letoun, který jsme distribuovali, je dobrý," vyvrátil spekulace CEO Piperu.

Ačkoliv tedy Piper hodnotí svůj roční podíl na obchodní spolupráci při prodeji letadla kategorie LSA vesměs pozitivně, své další prostředky hodlá dle tiskových vyjádření vložit do jiných produktových řad a jiných letounů.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Aktuality


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

cha!

14.01.2011 v 15:43 ivo

třeba se bude dat Sport Cruiser koupit na českém trhu za cenu pod milion korun a toto krásné letadlo bude ozdobou všech aeroklubů jako hezký vlečný oř, který nahradí všechny Zliny, které pomalu dosluhují

Odpovědět

cha!

15.01.2011 v 10:04 stater

Ivo-to asi ne...ruku na srdce,pod milion korun sotva koupíš lepší auto v základní výbavě.A taky nevěřme všemu co napíšou novináři.Dle mě je to jen mediální šum.

Odpovědět

Piper - CSA

19.01.2011 v 15:46 tomass

podobný příběh jako Cirrus - FK14 Polaris. Měl se prodávat pod firmou Cirrus jako jejich LSA a pak z toho také sešlo.

Odpovědět

ULa

19.01.2011 v 18:17 František Anděl

Jenom nevím, jestli by v Evropě měla LSA smysl, když na ní potřebujem PPL. Osobně bych se přikláněl k rozšíření ULa. V rámci bezpečnosti by to nenutilo výrobce k podhodnocování výkonů. Dnes běžně může létat dvojsic s dvěma piloty do váhy cca 70 kg. Nikdo mi nevymluví, že rozdíl v pilotáží 100 kg nedělá takový rozdíl.

Odpovědět

ULL

28.01.2011 v 16:20 Jivo

Nechapu, ze se u nas vyrabi mraky povedenych ULL, Evektor udelal asi povedenych prototypu a u nas je z letounu k videni jen stary silny dobry a na provoz drahy Zlin (ty nove jsem nikde moc nevidel) a Cessny. Pritom ta VUT Cobra by jako nahrada C172 a Z-L40 byla moznan super. To same nejaky pekny motorovy vetron. Nejaky modernizovany L-13 SE Vivat, nastupce Blaniku atd. Vzdyt jsme vzdy platili za leteckou velmoc. Kdyz stat dava stovky milionu na vyvoj, proc nepodpori take vyroba a prodej?

Odpovědět

RE: ULL

04.02.2011 v 12:55 pilotBlack

Není takový problém vyvinout letoun, ale udělat pro něj certifikaci v kategorii GA. To kámen úrazu většiny projektů, kdy se posuzuje vše podle velkých dopravních letadel a doba a cena certifikace typu tak zlomí vaz mnoha výborným strojům. EASA dělá vše pro zdárné vyhubení malého letectví za tichého nezájmu většiny evropských zemí, které bohužel samy vytvořili úředního šimla, který se vymkl jakékoliv kontrole. A nářky ČR jako jednu z mála zemí, která na tento fakt léta upozorňuje - ten nikoho nezajímá, jen už aby byli konečně zticha....Jsem osobně zvědavý, jak bude pokračovat kategorie 600kg pod Laa, jak dlouho bude trvat, než se to podaří někomu poslat do "kopru". Protože obecně známá poučka - všechno si zkazí sami lidé - napovídá, že dřív nebo později bude pokus obejít poměrně přísně nastíněná pravidla stavby svépomocí (hlavně výrobci)a kategorie bude buď zrušena nebo převedena pod ÚCL - čímž jí bude konec jako VLA. Mimochodem, 600kg může být docela problém na některých kratších letištích v letě při plné vzletové hmotnosti...

Odpovědět

Přidat komentář