![](/Obrazky/Image/jr1.jpg)
Začali jsme prvními lety s novou elementárkou. V první vlně bylo zařazeno 7 absolventů teorie, druhá vlna předpokládá zhruba stejný počet příští týden.
![](/Obrazky/Image/jr2.jpg)
Naši oblíbení vlekaři v krátké pauze dané zvláštní mezí povolení v řízeném prostoru, která nám umožňovala létat jen do 1500 stop na QNH, vzpomínali na své nelehké začátky v Blaníku.
![](/Obrazky/Image/jr3.jpg)
Noví kolegové potřebovali i přes obsáhlé předletové přípravy asistenci kolegů, hlavně když vlečná běží, vlekař si klepe na čelo a ty upínací pásy nejdou a nejdou povolit. Už víme, že na letišti nejspíš zhubneme. Chce to jen trpělivost a chuť létat.
Seznamovací lety jsou pro instruktory rozptýlením. Podle osnovy mají celý let řídit a žáček má dělat úkony před vzletem a na úrovni „T“. Instruktoři si tak zopakují ty úkony, žáčci zase přesvědčí ty vzadu, že se vezou jen pro závaží. Nějak jsme se nakonec dohodli, seznamováky proběhly bez problémů.
![](/Obrazky/Image/jr5.jpg)
Občas se do letové směny vloudil některý z pilotů, aby si odlétal své povinné úlohy. Instruktoři dohlíželi na řešení mimořádných případů za letu a na rozdíl od létání s žáky nemuseli vzpomínat, jak ty úkony mají jít za sebou.
![](/Obrazky/Image/jr6.jpg)
Tohle někdy bylo na palubní desce, tak museli řešit otázku, co se to vlastně s letadlem v prostoru děje. Naštěstí si piloti uměli poradit a instruktorům nezbylo nic jiného, než vydržet.
![](/Obrazky/Image/jr7.jpg)
a …
![](/Obrazky/Image/jr8.jpg)
stačilo se podívat ven.
![](/Obrazky/Image/jr9.jpg)
Vidět bylo mnoho zajímavostí. Vládní armádni Airbus byl doma.
Letový den se vydařil a víc, opravdu nestíhám psát. Přeji všem plachtařům: užijte si to, jaro je tady.