F AIR zahajuje prodej nového Echa a Sierry od Tecnamu v kategorii 600 kg

29.12.2020 4 příspěvky

Letecká škola F AIR v rámci obnovy letadlového parku zařazuje do své flotily nová ultralehká letadla Tecnam P92 Echo MkII a Tecnam P2002 Sierra MkII. Kromě výcviku pilotů bude F AIR tato letadla výrobce z italské Capuy také prodávat a zajišťovat jejich komplexní servis.

Tecnam P92 Echo MkII
Tecnam P92 Echo MkII
Tecnam P92 Echo MkII
Tecnam P92 Echo MkII

„Jsou to ta nejhodnější letadla, která si můžete v UL kategorii koupit buď pro vlastní potřebu, nebo pro výcvik pilotů,“ říká ředitel F AIR Michal Markovič s tím, že Echo je v aktuálně nové verzi MkII vybaveno nejmodernějšími technologiemi, má kompozitní trup s elegantním designem a aerodynamickým tvarem, ale přitom má stále stejně příjemné letové vlastnosti jako Echo v první verzi.

Tecnam P2002 Sierra MkII
Tecnam P2002 Sierra MkII
Tecnam P2002 Sierra MkII
Tecnam P2002 Sierra MkII

Elegance a ergonomie

Oba stroje, P92 Echo MkII i P2002 Sierra MkII, mají uspořádání sedadel vedle sebe a kabina každého z nich skýtá dostatek prostoru pro pilota i pasažéra. „Dokonalý design kabiny, z níž je vynikající výhled na všechny strany a ve všech režimech letu, moderní sedačky a spousta prostoru i pro náklad, to je ergonomie v každém detailu,“ vypočítává přednosti italských strojů z produkce Costruzioni Aeronautiche TECNAM zkušební pilot a inspektor Miroslav Rohel.

Tecnam P92 Echo MkII

Podle jeho slov se oba typy dále vyznačují také precizním a velice příjemným řízením a hlavně nezáludností v kritických režimech letu a i proto jsou mimořádně vhodné pro letecký výcvik.

Tecnam P2002 Sierra MkII

Komfort a bezpečnost

Glass kokpit nepostrádá žádný moderní prvek avioniky - najdeme tu autopilota a Garmin G3X, kde se vše nastavuje dotykem obrazovky. Samozřejmostí je zdvojené řízení s příjemným designem. Autopilot se rovněž ovládá velice jednoduše a mezi jeho funkce patří mj. stabilizace letu při kritické situaci.

Ke standardním bezpečnostním prvkům obou strojů patří záchranný padák pro celé letadlo, který je vynášen balistickým systémem. Rovněž zesílený prostor konstrukce pilotní kabiny zaručuje maximální bezpečnost posádky.

Obě letadla jsou konstruována na optimální rychlost 210 až 220 km/h pro běžné cestování a certifikována na 600 kg MTOW.

Osazena jsou stokoňovými motory Rotax 912 ULS2 a na oba stroje lze instalovat lze dle výběru a požadavků zákazníka instalovat stavitelné nebo aeroelastické vrtule Peszke, které nabízí maximální možný výkon ve všech režimech letu.

Cena nového Echa ve verzi MkII v základní výbavě začíná na částce 93 000 eur (cca 2 446 000 Kč). Novou Sierru MkII rovněž se základním stupněm výbavy pak bude možné pořídit od 120 000 eur (cca 3 157 000 Kč).

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Kombinace materialu

30.12.2020 v 10:13 Karel

Letadla krasna i bezpecna. Nerozumim vsak kombinaci materialu kovove kridlo, laminatovy trup. Dva materialy s ruznymi vlastnostmi, zivotnosti atd. Proc uz neudelaji aerodynamicky ciste kridlo z laminatu ev. samonosne bez vzpery? Stejny profil a tvar ale laminat...

Odpovědět

RE: Kombinace materialu

04.01.2021 v 16:23 mil

Predpokladam ze laminatova je jen "kapotaz" a ocasni cast - centroplan bude taktez kovovy. Ostatne lamiant neni vhodny material na tenke kridlo (skelne vlakno je moc pruzne) a odhaduju ze uhlikovy "laminat" zase bude moc drahy.

Odpovědět

siera

18.01.2021 v 17:04 robert

hledal jsem lokaci sierry nad mořem.město ve výhledu je Neapol?

 

Odpovědět

RE: siera

22.01.2021 v 2:10 Dalibor

To bych řekl, že ne. U Neapole je Vesuv, ale jiné hory moc ne. 

Odpovědět

Přidat komentář