Články v seriálu Vyrábíme letecký motor

S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

20. 3. 2018 19 příspěvků

S motorem 1,2 TSI v mrazivých teplotách

Létání v zimě má své neopakovatelné kouzlo. Rok a půl po dokončení série o konverzi motoru 1,2 TSI se podívejme, jak obstojí v teplotách pod -15 °C. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

30. 10. 2016 24 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

V listopadu 2012 zde odstartoval seriál o konverzi automobilového motoru 1,2 TSI pro použití ve vzduchu. Takřka přesně po čtyřech letech je tu jeho závěrečný díl – o výletu se zastavěným motorem. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

8. 8. 2016 30 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

Stoupat ve školním kluzáku za ultralehkou klubovou vlečnou nepřetržitě 2,5 až 3,5 metru za sekundu? Je to vůbec možné? Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

28. 8. 2015 12 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

V minulém článku jsme si popsali úžasný vzlet letadla s motorem 1,2 TSI a přelet, který skončil zatarokováním motoru. Jaké bylo nakonec rozuzlení? Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

17. 8. 2015 11 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

Až doteď se celý seriál nesl spíše v rovině teoretické – jak se asi bude chovat konvertovaný automobilový motor v letadle. A nyní konečně nadešel čas to doopravdy zjistit. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

31. 7. 2015

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

Odlehčit letadlo může být někdy větší problém, než si je většina uživatelů schopná připustit. Naštěstí existují řešení, která pomohou oprostit vašeho miláčka od přebytečných kil. Kde se dá ještě... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

22. 7. 2015 7 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

Hubnutí často bolí, stojí mnoho času, práce a odříkání. To platí beze zbytku jak pro lidi, tak pro letadla. Výsledkem je ale figura, která dá vyniknout všech výkonovým schopnostem. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

9. 4. 2015 19 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

Před pokračováním části načaté v minulém díle si zodpovězme zásadní otázku, která soudě podle reakcí měla být zodpovězena už dříve a nebyla: Proč potřebujeme do UL letadel výkonnější motory než ty... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

10. 3. 2015 13 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

Dnes si povíme něco málo o zapojení elektrické instalace motoru CBZB 1,2 TSI. Chtěl bych pouze ve stručnosti přiblížit, co budete potřebovat pro rozchození motoru a jaké jsou možnosti. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 8. Popis zapojení chladící soustavy

16. 2. 2015 10 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 8. Popis zapojení chladící soustavy

V tomto díle si povíme o specifikách chlazení motoru 1,2 TSI a zapojení chladicí soustavy. Pokud se pročtete přes první technickou třetinu článku, objevíte zajímavý bonus v podobě pár tajemství mé... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 7. Výroba reduktoru II

25. 1. 2015 11 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 7. Výroba reduktoru II

Po delší odmlce, kdy jsem se soustředil především na výcvik pilotů, se opovažuji v zimní pauze opět ozvat s pokračováním série o výrobě leteckého motoru, která se zastavila téměř před dvěma lety. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 6. Výroba reduktoru I

11. 4. 2013 6 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 6. Výroba reduktoru I

V minulém článku jsme si řekli, co očekáváme od reduktoru a jaký by měl být. Řekli jsme si, že použijeme ozubený lineární řemen. Sami jste si zvolili redukční poměr, osovou vzdálenost a další hodnoty. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 5. Teorie reduktoru

19. 3. 2013 11 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 5. Teorie reduktoru

Pro náš uvažovaný motor 1,2 TSI potřebujeme vhodný reduktor otáček, abychom mohli potřebný výkon převést z motoru na vrtuli. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 4. Motorové lože

11. 2. 2013 42 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 4. Motorové lože

Uložení motoru do konstrukce draku je komplikovaná záležitost, u které hodí předchozí zkušenosti. Upřímně, vyrobit konverzi motoru je možná jednodušší než jeho kompletní zástavba do draku. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 3. Hrubé odlehčení motoru

15. 1. 2013 56 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 3. Hrubé odlehčení motoru

Pokud konvertujete automobilový motor, je nejdůležitější jeho celková váha a odlehčení – tím se dostaneme k lepšímu poměru výkon / váha a motor nebude tolik zatěžovat motorové lože a trup. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 2. Koupě motoru a potřebného příslušenství

28. 12. 2012 52 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 2. Koupě motoru a potřebného příslušenství

Druhým dílem pokračuje série o výrobě vlastního letadlového motoru. Po průzkumu trhu v posledním díle vykrystalizoval jako vhodný kandidát škodovácký motor 1,2 TSI. Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 1. Současný trh s leteckými motory

7. 12. 2012 47 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: 1. Současný trh s leteckými motory

V diskusi k předmluvě padala jasná otázka: proč stavět novou konverzi, když je trh zaplněn osvědčenými a kvalitními výrobky s profi servisem a údržbou? Ne všechno je ovšem tak, jak se zdá na první... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: Předmluva

7. 11. 2012 48 příspěvků

Vyrábíme letecký motor: Předmluva

Seriálový návod pro všechny aviatiky-kutily, jak si poměrně levně vyrobit výkonný letecký motor. A proč vlastně stavět vlastní motor? Číst dál