Společnosti DSA a ATE zvítězily v tendru na osmileté provozování letecké záchranky

10.01.2020

Ministerstvo zdravotnictví včera informovalo o výsledku v říjnu 2018 vypsaného výběrového řízení na provozování letecké záchranné služby v letech 2021–2028. Společnost DSA uspěla na šesti stanovištích a společnost Air Transport Europe (ATE) na dvou.

Pokud se na výsledku nic nezmění, od roku 2021 by měla DSA zajišťovat provoz letecké záchranky v krajích Jihomoravském, Libereckém, Královéhradeckém, Jihočeském, Ústeckém a v Kraji Vysočina. ATE by pak měla působit na stanovištích v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hodnoticím kritériem byla při splnění zadání tendru výše nabídkových cen. Soutěžilo se celkem o čtyři dílčí zakázky zahrnující vždy dvě základny.

DSA vyhrála soutěž na šesti stanovištích letecké záchranky / Foto Anatolij Truhlář, Zachrannasluzba.cz
DSA vyhrála soutěž na šesti stanovištích letecké záchranky / Foto Anatolij Truhlář, Zachrannasluzba.cz

Oproti současnému stavu by tak DSA rozšířila oblast své působnosti o tři kraje a ATE o jeden. Naopak svoje účinkování na poli tuzemské letecké záchranky by ukončila společnost Helikopter Air Transport, která nyní působí ve dvou krajích – Olomouckém a Kraji Vysočina. Armáda by už pak neměla zajišťovat leteckou záchrannou službu v Jihočeském kraji a policie v kraji Jihomoravském.

Dle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha zahrnuje nový systém zvýšení počtu základen operujících v nepřetržitém režimu a také aplikaci jednotných pravidel pro všechna stanoviště. Jak naší redakci sdělil Martin Novotný z tiskového oddělení Ministerstva zdravotnictví, zveřejnění podrobnějších informací, jako například hodnoty zakázky, lze očekávat po uplynutí 15denní lhůty pro podání námitek, přičemž vítězné společnosti určilo ministerstvo 7. ledna.

Přitom vláda ještě v roce 2017 počítala s odstavením soukromých provozovatelů letecké záchranné služby a jejich nahrazením státním podnikem – a to právě od roku 2021. Jako mezikrok kontroverzního projektu byla pro roky 2017–2020 vypsána soutěž pouze pro šest stanovišť. Zbývající čtyři obsluhuje armáda a policie. Po historicky nikoliv prvním ideovém obratu by se tak obsazení jednotlivých stanovišť mělo od příštího roku vrátit k modelu z let 2009–2016. V Praze by měla létat policie, v Plzni armáda a na osmi základnách soukromí provozovatelé.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář