Problémy začaly kolem 12:30 východního času (ET), kdy se dispečeři a posádky United Airlines začali potýkat s výpadkem klíčového softwaru. Podle oficiálního prohlášení společnosti šlo o „technickou závadu v plánovacím systému“, která vedla ke zpoždění 1 152 letů a zrušení několika desítek spojů. Výpadek zasáhl i mobilní aplikaci a web společnosti, což výrazně zkomplikovalo cestujícím komunikaci a přebookování letů.
United Airlines se s problémem vypořádala během několika hodin a ve večerních hodinách provoz postupně obnovila. Společnost se cestujícím omluvila a nabídla refundace i kompenzace v souladu s vnitřními předpisy a pravidly FAA.
FAA ale celou situaci hodnotí jako varovný signál. V prohlášení uvedla, že technologické výpadky v letectví představují rostoucí riziko a že bude vyžadovat po leteckých společnostech i poskytovatelích služeb větší transparentnost ohledně jejich IT systémů. Zároveň FAA připomněla, že podobné problémy se v minulosti nevyhýbaly ani dalším dopravcům, včetně Southwest Airlines a American Airlines.
Incident u United tak znovu otevírá diskuzi o spolehlivosti IT systémů v letecké dopravě. V době, kdy se letecké společnosti stále více spoléhají na automatizaci, digitální plánování a online prodej, se ukazuje, že robustnost technologického zázemí je klíčová pro bezpečný a plynulý provoz.