Dnes je 24. května 2019

5:04 20:53

V Kunovicích plánují výrobu modernizovaného Turboletu

26. 9. 2012 7 příspěvků

Výrazně modernizovanou verzi světoznámého letounu L-410 Turbolet připravují ve firmě Aircraft Industries v Kunovicích. Nový L-410 NG by se měl dostat do výroby na konci roku 2015 a slibuje výrazně vyšší výkony oproti verzím vyráběným dnes.

Letoun bude osazen nejnovějšími turbovrtulovými motory od české firmy GE Aviation a vrtulemi Avia Propeller. Díky výrazným konstrukčním změnám by měl stroj získat dvojnásobný dolet a delší životnost. Spolu se zavedením nové verze do výroby očekává Aircraft Industries zvýšení výroby ze současných 16 strojů za rok na 24 až 30 strojů ročně.


L-410 Turbolet

Mohlo by vás zajímat

Témata

L 410


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

L 410 NG

27. 9. 2012 v 10:31 Fero

Dobrá správa. Držím palce !!!

Odpovědět

L-420

27. 9. 2012 v 14:19 TeX

nikdy jsem nějak nepochopil označování Turboletů - L-410 UVP-E + něco a do toho ještě L-420 a teď zpět L-410 NG tak komplikovaný systém snad nikdo nemá ... (jinak super letadlo všechna čest ...)

Odpovědět

L 410

27. 9. 2012 v 21:25 Larvic

Krasny eroplan,ale radeji bych videl od teto firmy nejake uspokojive reseni problemu s kluzaky L 13 !!!

Odpovědět

To: TeX

28. 9. 2012 v 23:01 MH

Označování L-410 není zrovna jednoduché, nicméně UVP je zkratka pro ruské (omlouvám se dopředu za jistě nepřesnou fonetickou transkripci) ukoročenyj vzljot i posadka, tedy zkrácený vzlet a přistání, verze E mají baky na koncích křídla, ale proč zrovna E, to nevím... A např. L-410M bylo označení pro čtyřistadesítky s ČS motory M601 oproti původním PT-6. Někdo zasvěcenější jistě opraví a dodá další info...

Odpovědět

L-13

1. 10. 2012 v 17:48 St.Guenther

to Larvic: nevidím jediný důvod, proč by tato firma měla ještě dělat něco víc než doposud udělala a to je m.j. je vydání příslušných Bulletinů a možnost repase L-13 na L-13A za úplatu. AI (Let) udělal vše co bylo v jeho možnostech, celý problém neleží na AI, ale na EASA a především na prvním místě celý problém leží na rakouském BMVIT, který nekoná a celý případ zatím neuzavřel a nedošětřil. Takže dokud BMVIT nedokončí vyšetřování a nepředloží EASA konečnou zprávu, nemůže vlastně dělat v podstatě nikdo nic (a AI už vůbec ne, protože s vyšetřováním BMVIT nemá nic společného). To, že se vyjednalo, aby alespoň mohly létat "Ačka" a je umožněna repase (m.j. Bulletiny k repasím právě AI zpracoval), tak na tom naopak AI má i zásluhu (mimo jiné). ...a že se jim nechce repase dělat a pokud, tak poměrně draho, to je problém toho, že se jim to ekonomicky nevyplatí, ale repase dělá i M.Jančar v Air-Techu a nebo se dá repas koupit v Rakousku, ale všechny 3 varianty vyjdou cca na stejný prachy...

Odpovědět

RE: L-420

4. 10. 2012 v 11:40 B-Blue

to Tex, to bude asi tím, že UVP-E pochází z Ruštiny, což dnes není již jaksi moderní a to NG bude obdoba, co mají nové B737 ..asi "New Generation" ;-)

Odpovědět

L - 510

29. 6. 2014 v 18:05 Ing.L.Doležal

Může mi někdo vysvětlit proč se v Kunovicí namísto náročné modernizace čtyřicet let starého (i když dobrého) letounu nezačalo pracovat na již dávno vyprojektovaném L - 510 ????? lazelod@volny.cz

Odpovědět

Přidat komentář