Psala se neděle 9. února 1969, když se z letiště v Paine Field vůbec poprvé vznesl na dlouhou dobu největší dopravní letoun na světě Boeing 747. "Obr", který toho dne kroužil nad Seattlem, dokázal přepravit přes 500 lidí v klasické třídě a další potom v první třídě, situované nevšedním způsobem do prvního patra za kokpit. Ačkoliv by měl letoun svým typickým hrbem připomínat spíše velblouda, jeho velikost ho v očích veřejnosti spojovala se slonem, podle nějž dostal svou neodbytnou přezdívku Jumbo Jet.
![]()
Foto Wikipedia
Když ve službách společnosti Pan Am zahájil Boeing 747 poprvé linkovou přepravu na trase New York-Londýn, svět se právě seznamoval s naprosto jiným revolučním strojem - Concordem. Všeobecně se předpokládalo, že rychlost zvítězí a budoucnost letecké dopravy bude výhradně nadzvuková. Tzv. ropná krize a stále se zvětšující důležitost ekonomiky provozu však nakonec razantně zamíchala kartami. Zatímco s dvacítkou vyrobených Concordů se nebe zřejmě natrvalo rozloučilo, Boeingů 747 se vyrobilo přes 1 400 kusů nejrůznějších verzí a číslo stále není konečné.
Zatím posledním verzí veleúspěšného letounu je verze 747-8, která poprvé vzlétla v roce 2010. Vzhledem ke své velikosti a pomyslné majestátnosti není náhodou, že letoun našel své uplatnění například také coby americký prezidentský speciál Air Force One.