Problém s hydraulikou přinutil Jumbo k nouzovému přistání

30.12.2014 2 příspěvky

Problém s hydraulikou přinutil Jumbo k nouzovému přistání
Problém s hydraulikou přinutil Jumbo k nouzovému přistání (Zdroj: Aeroweb.cz)

Londýnské letiště Gatwick zažilo včera kolem čtvrté hodiny odpolední místního času nouzové přistání Boeingu 747. Letoun registrace G-VROM aerolinií Virgin Atlantic tak musel učinit kvůli signalizované chybě hydraulického zařízení podvozku. Posádka na cestě do Las Vegas se rozhodla vrátit se zpět, přičemž letoun provedl dva průlety nad letištěm k identifikaci problému. Průlet potvrdil špatnou funkčnost pravé zadní podvozkové nohy, jež zůstala zasunuta v trupu letounu.

Po čtyřech hodinách od vzletu se podařilo posádce dostatečně se zbavit přebytečného paliva, Boeingu 747-400 po plochém přiblížení bez problémů dosedl. Nikdo z  447 pasažérů a patnácti členů posádky nebyl zraněn.

YouTube: Jordi Bluberg

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přistání

06.01.2015 v 23:34 Pavel

Ahoj vespolek, je to jen můj dojem nebo bylo přistání neobyčejně tvrdé? Mohl by někdo z povolaných osvětlit možné okolnosti, které mohly vést k tak razantnímu dosednutí? Bylo letadlo už tak pomalé, že nereagovalo na snahu o podrovnání? Chtěli mít piloti nos letadla po dosednutí co nejníže a omezit tak zatížení hlavního podvozku na minimum (přistání bez výdrže - ploché přiblížení)? Jinak manévr skončil dobře, takže gratulace. :-) Předem děkuju!

Odpovědět

RE: Přistání

23.01.2015 v 22:56 autor

Dobrý den, dle mého, ne zas až tak erudovaného názoru šlo možná o to, že chtěli mít piloti dostatek energie a vztlaku na ustálení letounu na zemi při výběhu... Kdyby přistávali „normální" rychlostí, v případě nějak nepovedeného dosednutí a naklonění Jumba na stranu chybějícího podvozku, asi by se to dalo jen těžko vyrovnat, levé křídlo by prostě při malé rychlosti nemělo dostatečnou páku na zamezení kontaktu pravé strany se zemí. Letadlo mohlo odskočit i prostě jen proto, že měli na přistání moc velkou rychlost, což bylo asi jen preventivní opatření.. „zásoba rychlosti"...No a nebo mohli piloti udělat jednoduše trochu chybu v podrovnání ve stresu, který na palubě určitě tou dobou trochu panoval. :)

Odpovědět

Přidat komentář