Aircraft Industries představila L 410NG

15.07.2015 1 příspěvek

Aircraft Industries představila L 410NG
Aircraft Industries představila L 410NG (Zdroj: Aeroweb.cz)

Dnes byla v kunovickém závodě firmy Aircraft Industries představevena nejnovější verze legendárního Turboletu, L 410NG (New Generation). Letoun vznikl na vyžádání zákazníků, stávající varianty totiž nesplňují veškeré jejich potřeby.


L 410NG / Foto Tomáš Škoda

Oproti stávajícím verzím je u L 410NG nejzásadnějším zvýšení MTOW a to o 400kg na celých sedm tun. Navíc díky novému mokrému křídlu, které zvýší kapacitu paliva na necelý dvojnásobek, se výrazně zvýšil i dolet, z 1400km na 2600. Vytrvalost L 410NG se zvýšila z původních čtyř a půl hodiny dokonce dvojnásobně. Letoun disponuje ii novými motory General Electric H85-200, které v kombinaci s vrtulemi AV 725 zvýší maximální cestovní rychlost z 386 na 420 km/h. H85-200 navíc zásadně zlepšují schopnosti Turboletu pracovat v horku a vysokohorských podmínkách. Na první pohled nejvýraznější změnou je však mnohem delší příď, která byla prodloužena kvůli navýšení kapacity nákladového prostoru, který je nyní dvakrát větší. 

I interiér prošel úpravou. Pilotní kabina nového letounu vybavena tak zvaným Glass Cockpitem. Kokpitu tak dominují zvláště tři čtrnáctipalcové MFD (Multi functional Flight Display) Garmin G 3000. Zmodernizován byl i prostor pro cestující, zvlášť co se komfortu týče.


Garmin G 3000 / Foto Tomáš Škoda

Některé novinky ale nejsou na první pohled tak jasné. Aircraft Industries například spolu s L 410NG zavádí novou technologii výroby křídla, jež umožní implementaci objemných křídelních nádrží. Novinkou pro L 410 je i užití kompozitových celků, jako například dveří, či motorových gondol. Ty ušetří nejen váhu a výrobní náklady, ale v případně motorových gondol i výrazně přispějí k účinnosti motorů a snížení celkového odporu.  

Vývoj letounu stál celkem 460 milionů korun, část ho pomáhalo spolufinancovati i ministerstvo průmyslu a obchodu. L 410NG nyní míří k typové certifikaci, po níž by se mohl už s počátkem roku 2017 začít vyrábět.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

L410NG vzlétl

31.07.2015 v 7:03 Radek V.

Ve středu 29.7. zhruba v 14:45 vzlétl L-410NG k prvnímu letu, úspěšně přistál po zhruba 45 minutách.

Odpovědět

Přidat komentář