Letecká škola F AIR slaví 30. výročí od založení nabídkou bonusů a slev

12.11.2020 1 371 přečtení

Tento rok slaví letecká škola F AIR rovných 30 let od svého oficiálního založení. K tomuto výročí škola pro stávající i nové klienty připravila nabídku zvýhodněných produktů, balíčků a služeb.

„Udělali jsme za těch třicet let obrovský kus práce - ze školičky se dvěma blaníky jsme vybudovali jednu z největších leteckých škol v Evropě s několika bázemi a studenty z celého světa. Škola za posledních pět let prošla velkými změnami a obrovským posunem vpřed. Došlo k rozvoji metodiky a kvality výcviku, k velkému zvýšení jeho bezpečnosti a v neposlední řadě i k významné obnově naší flotily. Získané zkušenosti aplikujeme zpět do běžného létání a snažíme se přizpůsobit neočekávaným změnám, být blíže potřebám studentů a pilotů, kteří létají pro radost,“ říká ředitel letecké školy F AIR Michal Markovič.

Flotila F AIR
Flotila F AIR
Tecnam P2002 JF imatrikulace OK-ATC s glass cockpitem Garmin G500 a navigací Garmin GNS430

Mezitím na mateřské základně F AIR v Benešově konečně bagry „hrábly do země“ a pokračují práce na nové zpevněné dráze se světly. „Předpokládáme, že do konce roku zpevníme obě dráhy včetně pojížděček a získáme v Benešově certifikaci na provoz po západu slunce. Protože noční lety nad osvětlenými městy patří k těm nejkrásnějším zážitkům v letadle, připravili jsme mj. balíčky seznamovacích nočních letů. Do konce roku i na ně lze čerpat cenové zvýhodnění,“ dodává Michal Markovič.

Mezi další nabídky, které lze do konce roku využít, patří mj. přeškolení, obnovy nebo třeba zvýhodnění na pronájem letadel. Například už v pondělí 16. listopadu začíná nový online kurz teorie ULL(A), LAPL(A) a PPL(A). Proběhne formou pravidelných přednášek vždy v určené dny a certifikát o dokončení kurzu bude vystaven zdarma těm absolventům, kteří zahájí jeden z výcviků v F AIR.

Probíhá obměna rozsáhlé flotily

Flotila F AIR dnes zahrnuje celkem 43 letadel: kromě šesti dvoumotorových letadel Tecnam P2006T, které slouží především k výcviku MEP a IR MEP, škola disponuje početnou flotilou 15 kusů typu Cessna řady 150 a nově také devíti letadly Tecnam P2002 JF, které jsou vybaveny glass cockpitem.

Flotila F AIR
Tecnam P2006T s glass cockpitem Garmin G1000 a autopilotem S-TEC je určený hlavně pro výcvik MEP a IR MEP 
Flotila F AIR

Do portfolia školy letos přibyla také další tři nová ultralehká letadla v kategorii 600 kg: konkrétně jde o Tecnam P2002 Sierra MkII, Tecnam P92 Echo MkII a špičkovou „stíhačku“ Shark UL.

Letecká škola F AIR
Letecká škola F AIR
Tecnam P92 Echo MkII italského výrobce Costruzioni Aeronautiche TECNAM
Letecká škola F AIR
Tecnam P2002 JF
Shark UL F AIR
Shark UL F AIR
Shark UL slovenského výrobce Shark Aero

„Zájemcům letadla rádi představíme, samozřejmě včetně demoletu. Pokud by se pak zájemce rozhodl některé z těchto letadel vlastnit, dostane při podpisu kupní smlouvy do konce roku jako bonus výcvik zdarma na tomto letadle dle osnovy ULL(A). Pokud už licenci vlastní, je pak tento bonus přenosný na jinou osobu. Více se o nových letadlech Shark UL a Tecnam P92 Echo MkII zájemci dočtou už brzy v samostatných článcích,“ říká Jiří Procházka, šéf úseku prodeje letadel.

Od loňska pobočka v Karlových Varech

V červnu 2019 spustila provoz nová pobočka F AIR na mezinárodním letišti v Karlových Varech (LKKV). Kromě tří zbývajících stabilních základen v Benešově, Příbrami a Brně-Tuřanech se i zde provádí všechny druhy výcviku. „Naše báze má kompletní zázemí moderní letecké školy, kde je studentům a instruktorům k dispozici moderní brífinková místnost, učebna s kapacitou až 25 studentů nebo CBT (Computer Based Training) studovna vybavená interaktivním studijním materiálem. Je tu i zázemí pro instruktory, dále třeba velká vybavená kuchyň a šatny,“ popisuje bázi vedoucí pobočky na LKKV Viliam Visokai.

F AIR zde také má k dispozici simulátor SoftekSim P2006T FNPT II certifikovaný pro IR výcvik. Škola v Karlových Varech trvale bázuje tři letadla Tecnam P2006T a sedm letadel Cessna 152. „Největší výhodou výcviku na naší pobočce je samozřejmě prostředí mezinárodního letiště s poskytováním služby řízení, dlouhá osvětlená asfaltová dráha a možnost výcviku IFR bez často potřebných přeletů. Aktuálně je zde na pobočce 30 studentů integrovaného výcviku a také individuální klienti z okolí Karlových Varů,“ doplnil Viliam Visokai.

Letový simulátor SoftekSim FNPT II
Letový simulátor SoftekSim FNPT II je věrnou kopií s přesnou konfigurací letadla Tecnam P2006T
Letový simulátor SoftekSim FNPT II
Splňuje nejnáročnější kritéria pro výcvik přístrojového létání na dvoumotorových letadlech
Učebna F AIR na LKKV
Učebna s kapacitou až 25 studentů
Učebna F AIR na LKKV
Brífinková místnost

Nová metodika a nové postupy

K vytvoření úzké vazby mezi teoretickým a praktickým výcvikem v integrovaných i modulových kurzech napomáhá nově zavedený elektronický systém hodnocení studentů, tzv. training records. „Celý tým instruktorů a lektorů, kteří se podílejí na výcviku jednotlivých studentů, tak má možnost v reálném čase sledovat, vyhodnocovat a adekvátně reagovat na jejich progres,“ říká vedoucí teorie v F AIR Filip Bartůněk.

Metodika postupy F AIR
Metodika postupy F AIR

Novinkou v posledních letech je zavedení výukových materiálů jak pro každou lekci teorie, tak i pro úlohu praktického výcviku. Studenti se tak mohou samostatně připravovat před jednotlivými lekcemi a dochází k celkovému zvýšení efektivity a kvality výcviku.

„Nedílnou součástí celého konceptu naší letecké školy je kvalitní a podrobné zaškolení nových instruktorů do provozu a následná pravidelná školení a přezkušování nad rámec předpisových požadavků,“ uzavírá Filip Bartůněk.

Teorie ATPL zdarma zároveň s praktickým výcvikem

Další novinkou je kurz teorie ATPL zdarma pro ty studenty, kteří zároveň v F AIR absolvují praktický výcvik. Kurz začíná už 7. prosince, screening uchazečů provede škola, praktický výcvik a teoretické zkoušky budou probíhat v ČR. Studijní materiály (e-knihy) hradí studenti, kteří však zároveň budou mít zdarma přístup na testovací portál.

Letecká škola F AIR
Letecká škola F AIR
Tecnam P2006T slouží také k výcviku pro získání přístrojové kvalifikace podle nejnovějších požadavků EASA

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář