Slet 2022, Rakovník, rozloučení, 75 let od vzletu prototypu Trenéra, Morava, Sokol... To všechno jsou některá z klíčových slov, která charakterizují akci na letišti v Rakovníku o druhém červnovém víkendu.

Devátý slet byl charakterizován nádherným počasím, hojnou účastí 66 strojů a 16 letadly v průletu skupiny. Nejsem si jist, zda je do statistiky započítána návštěva zajímavého stroje s turbovrtulovým pohonem Daher Kodiak 100 a vystoupení točenského Hawkeru Hurricane.

Trenérů i zahraničních imatrikulací jsme viděli opravdu mnoho, včetně toho nejstaršího z létajících, vyrobeného v roce 1950 (v.č. 525), imatrikulace OK-DVG, který se jako jeden ze čtyř strojů účastnil vzpomínky na příbramského pilota, skvělého člověka a hlavně znalce historie i současnosti typu Z-26, pana Vladimíra Hoška, který s koncem května nenávratně odletěl.

Viděli jsme i další raritní kousky jako M-1D Sokol D-ESOK (ex OK-DHU) z roku 1949, několik nádherně zrenovovaných L-40 Meta Sokolů, dvě L-200 Moravy a byla příležitost vidět opět již poměrně vzácné Z-42 a řadu Z-43. Na slet přiletěly po sedmi hodinách letu i dva stroje Z-242L z Rumunska, další účastníci byli z Německa, Rakouska, Švýcarska a také Slovenska.

Došlo rovněž na ocenění. Nejkrásnějším soukromým letadlem byl zvolen švýcarský Z-526 ASM HB-TRQ (ex OK-WXB) s motorem Avia M137A z roku 1967. Nejhezčím klubovým letadlem byla porotou zvolena benešovská Morava L-200 OK-PHJ.

Cenou J. Kobrleho byl za dlouholetou činnost při záchraně památných strojů oceněn mechanik a restaurátor Jaroslav Anýž.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Letecké dny


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Foto

20.06.2022 v 16:35 Ilja

Foto OK-DVG Tomáš Majer. Díky za poskytnutí. 

Odpovědět

Kodiak 100

28.06.2022 v 18:00 Milan Sklenář

KODIAK 100 byl skutečně neplánovaný. Přivezli nám s nim pro kapelu Hangarboys mixážní pult, který jsme zapomněli v Hořovicích :-)

Odpovědět

Přidat komentář