Prezident společnosti Emirates volá po A380neo

20.06.2023 1 příspěvek

Prezident společnosti Emirates volá po A380neo
Prezident společnosti Emirates volá po A380neo (Zdroj: Aeroweb.cz)

Tim Clark, ředitel letecké společnosti Emirates, opět naléhá na vývoj Airbusu A380neo. Clark věří, že nové motory by přinesly ekonomické i enviromentální výhody. A380neo by měl být vybaven motory Rolls-Royce UltraFan.

Ředitel Emirates ve svém projevu na Pařížském leteckém fóru, které proběhlo 16. června, poukázal na skutečnost, že motory používáné na A380, tedy Engine Alliance GP7200 a Rolls-Royce Trent 900, byly vyvinuty v 90. letech. Zdůraznil navíc ekonomické a enviromentální benefity plynoucí ze zavedení Airbusu 380neo s nejnovějšími motory Rolls-Royce UltraFan. Podle Clarka je při použití těchto motorů odhadované snížení spotřeby paliva a emisí přibližně o 25 %. Dále dodává, že budou potřeba další aerodynamické úpravy, aby mohla být letadla vybevna většími motory UltraFan.

Airbus A380 Emirates
Po začátku pandemie skoro zapovězený Airbus A380, teď ale vypadá, že chytá druhý dech / Foto: David Eyre

U cestujících je A380 velmi oblíbená, což Clark dokazuje čísly. V týdnu mezi 5.6. až 11.6. měly Emirates v provozu 87 z celkových 116 A380 a jejich obsazenost činila 82 %.

Další věc, kterou Clark vnímá jako výhodu, je velká kapacita A380, což považuje jako řešení pro nedostatek slotů na přetížených letištích, kterých bude s dalším nárustem letecké přepravy jenom přibývat.

Tim Clark tak pokračuje v boji s větrnými mlýny. Ani jeho návrhy na pokračování projektu A380neo z roku 2020 Airbus nevyslyšel. "Verze 2020" měla být podle ředitele Emirates poháněna vylepšenou verzí Rolls-Royce Trent XWB, jež se používá na Airbusu A350. 

O motoru Rolls-Royce UltraFan jsme již psali zde.  

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Prestavba?

21.06.2023 v 11:16 Radek

Seriova vyroba novych neni mozna, linka uz byla rozebrana a prestavena na vyrobu mensich airbusu. Novou linku nikdo stavet nebude, A380 ma prilis mnoho nevyhod a maly trh. Otazkou je moznost prestavby pri GO v pulce zivota, tam asi Clark miri. Uvidime, jestli se domluvi Airbus, EASA a Clark na prestavbach.

Odpovědět

Přidat komentář