Přileťte na Dny NATO a AirIn 2010 ve vlastním

09.09.2010 878 přečtení

Společnosti Jagello 2000, Veletrhy Brno a. s. a  Let´s Fly s. r. o. mají tu čest pozvat všechny majitele, provozovatele letadel všeobecného letectví a všechny fanoušky letectví na Dny NATO 2010 a veletrh AirIn 2010 na Letiště Leoše Janáčka v Ostravě.

Pořadatelé chtějí letos umožnit účast všem, kdo mohou přiletět a vytvořit jim vhodné a bezpečné podmínky pro účast. AirIn a Dny NATO jsou akce, kde se neplatí vstupné a kde jsou vidět jak letadla všeobecného letectví, tak i vojenské stroje na zemi i ve vzduchu. Kdo přiletí, bude mít ještě unikátní příležitost v přístupu do Leteckého brlohu společnosti Let´s Fly, kde jsou na dosah letadla účinkující na Dnech NATO. Zde můžete potkat piloty těchto letadel a mnoho dalších lidí z letecké branže a také zde uvidíte letové ukázky z jiné perspektivy.

V době konání Dnů NATO a AirIn je na LKMT velice živý provoz a je nutné vytvořit systém, který umožní bezpečné pohyby všech účastníků. Letiště není ani tak omezeno prostory pro parkování letadel jako prostupností vzdušného prostoru, kde se mísí IFR a VFR provoz, pohyby od pomalých ULL, linkových a charterových letů až po velmi rychlé vojenské stroje. K hladkému průběhu celé akce slouží systém slotů a následující pravidla.

Sloty pro pohyby letadel všeobecného letectví

Kdo má zájem přiletět na AirIn a Dny NATO 2010, musí si zaregistrovat slot pro přílet a odlet. Stáhněte si tento formulář a zašlete jej vyplněný na adresu dnynato@leteckybrloh.cz

Slot je časové období, ve které je nutné přistát na nebo odstartovat z LKMT a je nutné si na tento čas udělat přesný navigační výpočet příletu. Každý slot má svou identifikaci v podobě písmene a čísla.

Písmena slotu:

V  (Victor)  Všichni návštěvníci akcí.
A (Alfa)  Účastníci AirIn
Číslo slotu: pořadové číslo umožňující snadnější identifikaci při příletu a odletu.

Návštěvníci akcí – sloty V

  • Parkují na stojánce JIH
  • Navádění na místo stání marshallerem
  • Doprava na VÝSTAVIŠTĚ (OKA), na Let´s Fly a zpět mikrobusem – v ceně přistávacích poplatků.
  • Přistávací poplatky 150 Kč/ 1t MTOW

Účastníci AirIn – sloty A

  • Slot přiděluje letový ředitel ve spolupráci s BVV.
  • Letadla parkují na VÝSTAVIŠTI (OKA).
  • Dráhu opouští přes TWY GOLF.
  • Na VÝSTAVIŠTI (OKA) je zakázán pohyb na motorech.

Postupy pro přílet

  • Plánujte přílet tak, abyste se vešli do slotu.
  • Kromě všeobecných zásad pro množství paliva počítejte s dodatečnou zásobou paliva na půl hodiny vyčkávání.
  • Přílety a odlety leťte podle VFR postupů LKMT. Viz AIP ČR.
  • Je vhodné naladit Mošnov TWR dostatečně dopředu a monitorovat provoz i s ohledem na provoz nad vstupními body. Počítejte s možností přeladění na Ostrava Radar.
  • Sledujte ATIS Mošnov při příletu.
  • Při navázání spojení společně s imatrikulací uveďte i označení slotu. TWR podle označení slotu ví, na kterou stojánku vás pošle. Zjednodušuje se tak provoz.
  • Do CTR vstupujte zásadně přes vstupní body.
  • Očekávejte vyčkávání nad body ALFA a BRAVO
  • Při přistání berte v úvahu, že RWY je 3 500m dlouhá.
  • Rozpočet dělejte tak, abyste uvolňovali RWY přes TWY C (Charlie).
  • Pojíždějte po C a F na stojánku JIH, kde vás navede marshaller na místo stání.
  • Palivo a další požadavky řešte na místě s handlingem letiště. Handling předá všem, co jsou na palubě, identifikační pásky, které opravňují k použití dopravy na letišti a ke vstupu do brlohu.
  • Pokud máte jakékoliv ID posádky, letiště apod., vezměte si jej sebou, může se hodit.
  • Kotvení bude možné jen mimo betonové plochy na vlastní kotvy.
  • V případě špatného počasí je možný IFR přílet v době přiděleného slotu – kdo má vybavené letadlo a příslušné licence.

Postupy pro odlet

  • Odlet proveďte v době přiděleného slotu. Při jakékoli objektivní komplikaci kontaktujte letového ředitele a domluvte náhradní slot. V tomto případě očekávejte značné zdržení, protože provoz je hustý.
  • V případě špatného počasí upřesní letový ředitel sloty pro odlet. Piloti jsou tomto případě očekáváni v brlohu, kde dostanou pokyny pro odlet.
  • Odlety čiňte formou VFR letu bez plánu.
  • IFR odlety konejte po podání FLP v době přiděleného slotu.
  • Očekávejte možnost vyčkávání na zemi před odletem.
  • K plánované zásobě paliva počítejte dodatečné palivo na půl hodiny vyčkávání na zemi.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář