Letoun se během manévrování dostal do oblasti pádové rychlosti.

28.01.2005

Letoun se během manévrování dostal do oblasti pádové rychlosti.
Letoun se během manévrování dostal do oblasti pádové rychlosti. (Zdroj: Aeroweb.cz)
Velitel letadla měl za úkol provést navigační let po stanovené trati pro zdokonalení v přesné navigaci. Spolu s dalším členem posádky na palubě odstartoval v 11:30 UTC z letiště Benešov a pokračoval v letu směrem na určené místo výchozího bodu tratě. Aby dodržel stanovený čas průletu výchozího bodu tratě, rozhodl se přebytek času vyloučit manévrováním letounu při sníženém výkonu motoru s vysunutými vztlakovými klapkami na 15°. V e výšce 100 až 150 metrů nad terénem prováděl ostrou zatáčku doprava. V průběhu druhé zatáčky před dosažením výchozího bodu tratě letoun začal prudce klesat a narazil do země.

Rozbor

Pilot měl pro let odpovídající kvalifikaci a platné osvědčení o zdravotní způsobilosti. Letoun byl ošetřován podle platných norem a před letem byl bez závad. Počasí pro let vyhovovalo, nemělo na vznik nehody vliv. Po vzletu pokračoval pilot v letu do výchozího bodu tratě. Aby dodržel přesný čas průletu, snižoval rychlost s vysunutými vztlakovými klapkami s manévrováním ve směru. V průběhu ostré zatáčky přešel letoun náhle do vývrtky a narazil do země.

Závěry

Letoun se během manévrování při minimálním výkonu motoru dostal do oblasti pádové rychlosti.

Příčina letecké nehody:

Hlavní příčinou nehody byla chyba pilota v průběhu manévrování před nalétnutím výchozího bodu tratě.

Datum : 18.října.2003 UTC : 1135
Místo : Mokrá Lhota
Typ letounu : Z - 142

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář