Sledujte s námi on-line cestu Jiřího Pruši po evropských ostrovech

18.04.2014

Sledujte s námi on-line cestu Jiřího Pruši po evropských ostrovech
Sledujte s námi on-line cestu Jiřího Pruši po evropských ostrovech (Zdroj: Aeroweb.cz)

Cestovatel a pilot Jiří Pruša, dobře známý například čtenářům serveru iDnes, kde píše svůj blog, se po Velikonocích vydá na svou další cestu. Jeho cílem budou tentokrát evropské ostrovy ve Středomoří, Kanárské ostrovy a portugalská Madeira. Unikátním prvkem tohoto projektu bude možnost on-line sledování polohy. Po stopách jeho Dynamicu registrace OK-LEX se budete moct vydat i na stránkách Aerowebu, kde budeme průběžně publikovat nejnovější postřehy z cesty.

Evropské ostrovy I. - trasa
den trasa
22. 4. Příbram – Bonifacio
23. 4. Bonifacio – Ibiza
24. 4. Ibiza – Gibraltar
25. 4. Gibraltar – Casablanca
26. 4. Casablanca – Lanzarote
27. 4. Lanzarote – La Palma
28. 4. La Palma – Madeira
29. 4. Madeira – Benavente
30. 4. Benavente – Compostela
1. 5. Compostela – S. Sebastian
2. 5. San Sebastian – Caen
3. 5. Caen – Strasbourg
4. 5. Strasbourg – Příbram

"Cílem projektu Evropské ostrovy je proletět, nafilmovat a vyfotografovat ostrovy a souostroví, která se nacházejí v mořích obklopujících Evropu," podělil se o své plány letec, který po odletu z Příbrami, plánovaném na 22. dubna dopoledne, urazí zhruba 8 500 km a ve vzduchu stráví asi 43 hodin. Cesta na jihozápad by měla mít navíc i své pokračování. "Po první části je na červen plánována část druhá, která bude zahrnovat ostrovy Guernsey, Jersey, Isle of Man, Orknejské ostrovy, Shetlandské ostrovy, Hebridy a Faerské ostrovy."

Nad pevninou by se měl Dynamic pohybovat ve výšce zhruba 3 500 stop, při letu nad otevřeným oceánem však pilot plánuje vystoupat až do výšky 12 000 stop. Pro účely pořízení zajímavých letových záběrů bude letoun osazen třemi kamerami - dvěma pod křídly a jednou umístěnou na zádi letounu. Hlavními body cesty bude přelet nad ostrovy jako Elba, Korsika, Sardinie, Menorca, Mallorca, Ibiza, Lanzarote, Grand Canaria, La Palma, Tenerife, Madeira, Porto Santo či Il d´Yeux. Kromě ostrovů však pilota čeká například přistání na Gibraltaru, na severu Afriky v Melille a v Tangeru, cestou zpět pak průlet nad francouzským vrcholem Mont St. Michel či nad vyloďovacími plážemi v Normandii.

Ke zdárnému průběhu cesty bude Jiřímu Prušovi pomáhat veškeré možné vybavení letounu, které kromě běžné letové a motorové avioniky zahrnuje také GPS s trojrozměrným zobrazením terénu, autopilota či systém varování před střetem s jiným letadlem TAWS. Zařízením, které umožní sledovat letadlo on-line, je satelitní telefon Iridium.

Cestu můžete ON-LINE sledovat ZDE!

 

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář