Dnes je 16. prosince 2018

7:55 16:00

V Czech Airlines Technics zahájili další sezónu údržby letadel s novým hangárem

19. 11. 2018

Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Letiště Praha, dnes slavnostně zahájila další sezónu údržby a oprav letadel. V areálu pražského letiště má od letošního roku k dispozici nový hangár pro traťovou údržbu. Díky vybudování prostor naproti stávajícímu hangáru F se zvýšila kapacita také pro těžkou údržbu letadel. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

„Společnost postupuje podle dlouhodobé strategie, kterou jsme nastavili a která se zaměřuje na rozvoj všech čtyř hlavních divizí služeb – těžké údržby, traťové údržby, údržby komponentů i podvozků. Ekonomické výsledky i zájem o vysoce kvalitní služby ze stran aerolinek potvrzují, že je nastaven správný směr. Investice do výstavby nového hangáru, speciálních strojů, IT technologií, podvozkových sad, ale i do vybavení další stojánky pro těžkou údržbu jsou klíčové pro zvyšování konkurenceschopnosti na trhu údržby letadel,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva společnosti Letiště Praha, která je akcionářem CSAT. „Za několik let se nám podařilo transformovat společnost do plně nezávislé organizace, které nabízí komplexní služby celé řadě významných zákazníků,“ dodal.

Pro potřeby traťové údržby se rozhodla společnost vystavět v areálu pražského letiště nový hangár, který je umístěný v bezprostřední blízkosti toho stávajícího. Tento hangár je primárně určený pro provádění nižších stupňů údržby letadel. Lze do něj umístit jedno letadlo typu Boeing 737, Airbus A320 Family nebo ATR. Stavba nového hangáru, který je označený písmenem S, byla zahájena v září 2017 a dokončena na jaře letošního roku. Po kolaudaci a schválení provozu Úřadem pro civilní letectví byl nový hangár postupně zaváděn do provozu. Během náročné letní sezóny tak již úspěšně prošel zkušebním provozem.

Hangár S bude sloužit k servisu letadel
Hangár S bude sloužit k servisu letadel / Foto CSAT

Díky přesunu traťové údržby do vystavěných prostor se mohla rozšířit i kapacita těžké údržby letadel, která tvoří téměř polovinu tržeb Czech Airlines Technics. V hangáru F, otevřeného v 60. letech, je provoz aktuálně koncipován pro pět standardních linek pro těžkou údržbu a na lince šesté probíhají drobnější údržbové práce. „Počet linek těžké údržby jsme za poslední čtyři roky rozšířili ze tří linek na současných pět. I přes toto navýšení máme kapacitu hangáru téměř celou vyblokovanou až na několik let dopředu. V dlouhodobém horizontu tak plánujeme výstavbu dalšího hangáru s cílem provádění těžké údržby jak pro úzkotrupá letadla, tak i pro širokotrupá letadla,“ nastínil plány Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.

Rozdělení údržby mezi dva hangáry je procesně i časově efektivnější. V hangáru S se také mohou provádět méně náročné práce i v rámci těžké údržby, pokud nebude využitý pro údržbu traťovou. Pracovníci CSAT v loňském roce provedli přes 120 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována pro zahraniční zákazníky.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář