Aspen Avionics Evolution E5 nově nabízí verzi certifikovanou pro VFR

20. 6. 2019

V dnešní době už glass kokpity v kategorii general aviation nejsou nic neobvyklého a setkáváme se s nimi čím dál častěji. Většina leteckých škol však v důsledku vysokých pořizovacích cen „obrazovek“ volí pro prvotní výcvik pilotů spíše letouny s klasickými přístroji a s glass kokpity se žáci takových škol setkávají až při výcviku IFR. Podle firmy Aspen Avionics tak vznikl požadavek zákazníků na přístroj, díky kterému by si piloti navykli na užívání glass kokpitu již ve výcviku PPL, bez nutnosti investovat velké finanční prostředky na plně schválené IFR obrazovky. Aspen tak „očesal“ svůj přístroj Evolution E5 a vznikla jeho levnější verze pro použití pouze pro VFR.

Na rozdíl od IFR verze, modifikace VFR má být instalována bez palubního GPS. To znamená ,že přístroj může být instalován s konvenčními NAV/COMM rádii. Varianta pro let za vidu se vzhledově neliší od E5 určeného pro IFR, v základu ovšem nabízí jen menší množství funkcí. Z těch základních lze jmenovat například výškoměr, rychloměr, indikátor vertikální rychlosti (vario) a směrový gyroskop. Pro modifikaci na IFR stačí připojit modul GPS a za příplatek se dá přístroj aktualizovat na verzi H1000 a doplnit o funkce ILS, VOR, glideslope, výšky rozhodnutí apod.

E5 disponuje vnitřní baterii s výdrží až dvě hodiny v případě ztráty napájení z palubní sítě. Výrobce také slibuje kompatibilitu se staršími přístroji včetně spolupráce s většinou autopilotů.

Přístroj prozatím získal certifikaci od Federálního leteckého úřadu (FAA), v brzké době bychom se však měli dočkat také certifikace pro evropský trh. Startovací cena Evolution E5 pro VFR by se měla pohybovat pod hranicí 5 000 dolarů (cca 114 000 korun).

Mohlo by vás zajímat

Témata

Přístroje


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář