Pozor na nová, odlišná pravidla pro SLZ při letech do Francie

9. 7. 2019

Předpisy pro ultralehké létání ve Francii prošly změnou. Díky uplatnění výjimky z Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2018/1139, tzv. opt-outu, se počínaje červencem pravidla pro ultralighty prolétávající francouzským vzdušným prostorem liší od těch českých nebo německých, jak připomíná Letecká amatérská asociace ČR (LAA ČR) na svém webu.

Na základě dohody Francouzské federace pro ultralehké létání (FFPLUM) a tamního Generálního ředitelství pro civilní letectví (DGAC) se od 1. července za ultralehké letouny považují dvoumístné stroje s maximální vzletovou hmotností (MTOW) 500 kilogramů (s padákovým systémem 525 kg) a maximální pádovou rychlostí 38 uzlů (70 km/h). Francie také uplatňuje limity prázdné hmostnosti letadla a maximálního výkonu motoru, uvádí prezentace na stránkách LAA ČR, kde jsou změny přehledně zvýrazněny.

V praxi toto nastavení opt-outu znamená, že ultralehká letadla, která nesplňují uvedené parametry, nebudou ve Francii považována za sportovní létající zařízení (SLZ) - přestože jimi jsou podle svých národních předpisů - a jejich piloti musí zažádat u DGAC o dočasné povolení vstupu prostřednictvím formuláře LP6, který je dostupný na webových stránkách instituce.

WT9 Dynamic

Mohlo by vás zajímat

Témata

Ultralighty


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář