Ochrana zmírňující následky „tail strike“ a nové LED osvětlení na trhu

30.08.2019

Ochrana zmírňující následky „tail strike“ a nové LED osvětlení na trhu
Ochrana zmírňující následky „tail strike“ a nové LED osvětlení na trhu (Zdroj: Aeroweb.cz)

Kontakt ocasní části letounu se zemí jako výsledek chybného přistání může zapříčinit na konstrukci letounu nemalé škody. Ochranný prvek Cessna Tail Slide 172 Series od společnosti Middle Fork Mods by měl následky „tail strike“ zmírnit, či zcela eliminovat. Produkt obdržel nově dodatečný typový certifikát (STC) od Federálního leteckého úřadu (FAA). Použitelný je pro všechny modifikace Cessny 172, Cessnu 172RG, 175, T-41 a Hawk XP, informoval server General Aviation News.

Zařízení vážící méně než 900 gramů je vyrobené z hliníku a pro model C172 je připravena také dodatečná ocelová ochrana pro provoz na betonových a asfaltových drahách, která přidá na váze celému systému kolem 230 gramů.

Kit s cenou 1 500 dolarů (cca 35 000 korun) obsahuje ochrannou „lyži“, komponenty nutné k uchycení, případně dodatečnou ocelovou ochranu pro typ C172. Společnost nabízí také ochranu pro větší letouny, například pro Cessnu 182, 205, 206, 207, či 210.

Nové LED světlo pro letouny pod Part 23

Příznivou zprávou pro všeobecné letectví v Evropě je rovněž obdržení dodatečného typového certifikátu (STC) do Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectí (EASA) pro přistávací a pojížděcí LED osvětlení SunSpot 36 a 46 určené k použití na strojích certifikovaných podle předpisu Part 23.

Společnost Aero Leds vyrábí hned dvě varianty světel. Zatímco verze LX poskytuje pouze možnost vypnutí a zapnutí při konstatním výkonu, pokročilejší verze HX nabízí také další režimy svícení, které zlepšují viditelnost letounu.

Nová světla jsou nástupci starších modelů PAR 36 a 46, výhodou jsou však jejich stejné rozměry, takže při modernizaci světla není třeba upravovat systém uchycení. Namontovat světlo je možné na křídla, náběžnou hranu, kapotáž motoru, či podvozkové nohy.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Zajímavosti


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář