EASA: Pozor na zamykání překrytu kabiny u kluzáků DG-500 a DG-1000

24. 9. 2019

Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) vydala Příkaz k zachování letové způsobilosti typu Emergency (Emergency Airworthiness Directive - EAD) k systému zamykání překrytu kabiny u několika verzí bezmotorových i motorových kluzáků DG-Flugzeugbau DG-500 a DG-1000.

Příkaz vydala Agentura kvůli událostem z poslední doby, při kterých se mechanismus uchycení zadního překrytu kabiny uvolnil ze závitu. Jelikož je systém podobný jako u předního překrytu kabiny, hrozí nebezpečí také zde.

Problém by mohl vyústit ve znemožnění funkce uvolnění překrytu kabiny, která slouží k bezpečnému opuštění letounu během nouzové situace za letu.

Podle EAD, účinného ode dneška, je nutné při každodenní prohlídce kontrolovat na předním i zadním překrytu, zda pojistka ze zařízení nevyčnívá. Při pravidelných inspekcích je nutné kontrolovat dostatečné utažení pojistky a v případě nutnosti zařízení opravit. To vše podle technických poznámek, které udává výrobce pro jednotlivé typy kluzáků na svých stránkách.

Systém zamykání kabiny / Foto DG Flugzeugbau
Systém zamykání kabiny / Foto DG Flugzeugbau

Důležitým požadavkem je také změna letové příručky doplněním stránek podle technických poznámek výrobce do tří měsíců od účinnosti nařízení. Dokument také považuje za nezbytné dostatečně informovat piloty o vzniklých problémech a seznámit je se správnou prohlídkou zařízení.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář