Cirrus představil novou výcvikovou verzi letounu SR20

26. 9. 2019

Výrobce Cirrus Aircraft představil novou sérii modelu SR20 určenou primárně pro letový výcvik. Verze nesoucí název TRAC disponuje veškerým vybavením „klasického“ Cirrusu SR20; spíše než na luxusní dojem však sází na ryzí účelnost a cílí hlavně na letecké školy poskytující komplexní výcvik pilotů.

Stejně jako u standardní SR20, i u SR20 TRAC se o pohon postará Lycoming IO-390 s výkonem 215 koňských sil společně s vrtulí Hartzell. Jako palubní avionika bude sloužit Garmin Perspective zahrnující dva displeje společně s klávesnicí náležící k Flight Managment Systemu (FMS).

„Školní“ Cirrus bude navíc ještě vybaven simulací ovládání podvozku, aniž by zatahovatelným podvozkem skutečně disponoval. Tato funkce má za cíl učit studenty pracovat s podvozkem, kteří v případě přechodu na letoun se zatahovacím podvozkem již budou mít osvojené návyky na jeho užívání. Na pravé straně středové konzole je umístěn přepínač, který instruktorovi umožní zvolit scénář selhání podvozku, s kterým bude student dále pracovat.

Panel pro ovládání podvozku
Panel pro ovládání podvozku / Foto Cirrus Aircraft

Nezbytným zařízením každého letounu Cirrus je „padák“ neboli záchranný systém CAPS a u verze TRAC tomu nebude jinak. Změnou nicméně prošel interiér letounu. Pro účel výcviku, kdy se na letounu prostřídá větší množství studentů, jsou sedačky vyrobeny z materiálu odolného proti opotřebení a umožňující snadné čištění. Jiné je například i pokrytí podlahy; luxusní šité koberečky ve verzi TRAC tvoří rovněž odolnější, gumové.

Základní cena Cirrusu SR20 TRAC začíná na 409 900 dolarech (přibližně 9 645 000 Kč), přičemž finální cena může dle výbavy vystoupat až na 541 500 dolarů (cca 12 741 000 Kč).

Mohlo by vás zajímat

Témata

Cirrus


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář