S BLUE SKY AVIATION absolvujete celou teorii ATPL(A) v pohodlí domova

31.01.2020 29 příspěvků

Pokud uvažujete o kariéře dopravního pilota, teoretický kurz ATPL(A) můžete absolvovat v letecké škole BLUE SKY AVIATION. Nejbližší termín začátku kurzu je 23. března a každé dva měsíce následují ještě další čtyři kurzy do konce roku. Výhodou tohoto kurzu je skutečnost, že konzultace probíhají formou videohovoru. Pro připojení ke konzultaci vám stačí notebook nebo tablet s kamerou.

Kurz teorie ATPL(A)

„Převážnou část kurzu ATPL tvoří samostudium s pomocí e-learningu poskytovaného naší leteckou školou. Při konzultaci s instruktorem studenti své znalosti už pouze upevňují, popřípadě konzultují nejasnosti. Tento kurz se tedy zaměřuje zejména na ty studenty, kteří nechtějí ztrácet svůj cenný čas dojížděním na osobní konzultace a chtějí jej užitečněji investovat například právě do samostudia. V konečném výsledku tedy šetří nejen čas, ale i peníze za dopravu na letiště nebo do budovy letecké školy,“ říká Igor Šlajchrt, majitel školy BLUE SKY AVIATION s tím, že výuka formou videohovoru je v rozsahu 68 hodin.

Zkoušky na ÚCL lze skládat průběžně během kurzu

Celý kurz teorie ATPL(A) 650 se skládá ze čtyř semestrů po osmi týdnech, jednotlivé bloky jsou rozděleny krátkými přestávkami. V prvních šesti týdnech každého semestru student samostatně vypracovává tzv. worksheety a progres testy a používá další výukové materiály k samostudiu, které mu jsou poskytnuty v ceně výcviku. V posledních dvou týdnech každého semestru pak probíhají konzultace z absolvovaných předmětů.

„Tyto konzultace probíhají přes video-call s instruktorem, za pomoci velmi jednoduchého webového rozhraní, kdy stačí pouze kliknout na odkaz, který studenta přesměruje do virtuální učebny. Instruktor během konzultací pouští prezentace a další potřebné materiály k výuce. Student si nemusí pořizovat žádné nadstandardní hardwarové vybavení ani ho nečekají složité instalace softwaru. Úplně stačí běžná webkamera a mikrofon,“ upřesňuje Igor Šlajchrt.

Jakmile student vypracuje všechny worksheety a progres testy a také absolvuje všechny konzultace s instruktorem v rámci daného předmětu, škola mu následně vystaví certifikát o absolvování předmětu. S certifikátem se student přihlásí ke zkoušce na příslušném úřadu pro civilní letectví kdekoliv v Evropě (EASA). „Prakticky tedy student nemusí čekat na dokončení celého kurzu, ale může si jednotlivé zkoušky plnit již v průběhu kurzu, což celý jeho výcvik urychlí,“ dodává Igor Šlajchrt.

Certifikát o absolvování předmětu
Certifikát o absolvování předmětu, s nímž se student přihlásí ke zkoušce na úřadu pro civilní letectví kdekoliv v Evropě (EASA)

Cena kurzu obsahuje přístup do e-learningu, konzultace s instruktorem, výukové materiály, výuková videa a testové otázky. Součástí ceny kurzu jsou i učebnice Oxford Aviation Academy. Termíny začátků kurzu pro letošní rok jsou stanoveny na 23. března, 25. května, 27. července, 28. září a 30. listopadu. Více informací a přihlásit se do kurzu teorie ATPL můžete zde na webu BLUE SKY AVIATION.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

cena

31.01.2020 v 17:32 tomas

To akože vážne sa ešte v dnešnej dobe nosí štýl, že cena na vyžiadanie? To je taký problém tu cenu uviesť?

Odpovědět

RE: cena

01.02.2020 v 1:40 Tom M

Ale ani na vyžádání, pouze smyčka několika prokliků, poslední pokus byl přes objednávku kursu, ale i tam chtějí nejdříve osobní údaje vč dokladů, tak jsem nepokračoval...

Asi je to z ak úžasné že by konkurence i vraždila, proto je utajení... cenu se dozvíš až na konci kurzu :-) :-) :D

Odpovědět

RE: cena

09.02.2020 v 18:10 Igor z BLUE SKY AVIATION

Dobrý den, cena není tajná, ale může se měnit podle počtu účastníků kurzu. Rádi Vám cenu sdělíme emailem případně na osobní schůzce. Stačí kliknout na odkaz v článku, zadat Váš email a jméno. Žádné další osobní údaje nejsou třeba. Je to na dva kliky :-). 

Odpovědět

Běžte s tímhle do háje

02.02.2020 v 7:54 Jenda

Osobní výuku žádný pitomý videohovor nenahradí. Výuka je osobní záležitostí s osobním přístupem. Toho se na dálku nikdy nedosáhne. A je úplně jedno, jaká organizace se o to snaží, zda je to Blue Sky nebo kdokoliv jiný kdekoliv na světě. To za chvíli nebudou děti chodit do školy? Že mohou sedět u počítače a koukat na dálku na úču, jak se snaží? Není to o pohodlí, je to o lenosti lidí, kteří se na tohle chytí. A líní nemají v letectví vůbec co dělat. 

Odpovědět

RE: Běžte s tímhle do háje

02.02.2020 v 9:13 Tomas

Až tak čierne by som to nevidel. Sám pôsobím ako lektor teórie PPL aj ATPL a vidím na žiakoch koho to baví a koho nie. Tá letecká teória má jednu zvlsášnosť a to, že naučiť sa to dá relatívne ľahko avšak pochopiť to je už zložitejšie pretože je to astraktná záležitosť keďže je tam veľa premenných. 90% žiakov povie, že to chce ať čo najkôr hotové a chcú isť lietať. A naučenie a následné zloženie skúšok postačuje zrejme aj takáto forma výuky. ATPLko sa veľmi preceňuje, pritom je to kopa veľa razy úplne zbytočných otázok. Načo je pilotovi dopravného lietadla vedieť čo musí spĺňať ATO resp aký minimálny vek má mať adept pre PPL. 

Odpovědět

RE: RE: Běžte s tímhle do háje

02.02.2020 v 17:02 Slavomir

Divite sa ze ludia sa nechcu ucit teoriu?  Beru ju ako nutne zlo, ktorym musia prejst, s pocitom ze je to najdolezitejsie na celom vycviku. Otazky ATPL nie su verejne, nie je sa to ani poriadne z coho ucit (s vynimkou Aviation Exam ktore nase urady nemaju rady). Preco to nie je ako v USA, kde otazky su verejne vc. odpovedi a su prepojene s praxou? Tu sa studenti s nechutou ucia nieco, z coho 80% v leteckom zivote nebudu potrebovat. 

Odpovědět

RE: Běžte s tímhle do háje

02.02.2020 v 23:18 Blazek

Jendo - výuka ATPL na dálku / samostudiem je není nic nového, je to úplně běžná věc... Spousta aktivních pilotů udělala teorii právě takto a rozhodně to neznamená, že něco umí hůř.

Otazky ATPL nie su verejne, nie je sa to ani poriadne z coho ucit (s vynimkou Aviation Exam ktore nase urady nemaju rady).

Je celkem dost zdrojů kromě avexu - bristol gs, atpl questions nebo třeba knížky z oxfordu. Pravda ale je, že ty zkoušky jsou tak debilní, že bez databáze otázek by byla úspěšnost hodně nízko.

Odpovědět

RE: RE: Běžte s tímhle do háje

03.02.2020 v 8:29 Vlado

Aký zmysel majú "neverejné" otázky?

Odpovědět

RE: Běžte s tímhle do háje

03.02.2020 v 8:35 Kuba

Jendo podotkunl bych jednu věc. Prezenční studium ATPL teorie je u nás pouze na ČVUT, obor dopravní pilot. Ostatní letecké školy mají schválenou osnovu samostudia s částí prezenční, kde mají studenti vědomosti nabité samostudiem konzultovat s lektorem. Bohužel, většina lidí to pochopila tak, že jim lektor odvypráví teorii a zbytek se doučí. Na to zjistí, že jejich úspěšnost u zkoušky je nedostačující a hledají doučování, či se učí otázky na zpamět. Blue sky pouze změnilo veřejné konzultace s lektorem na konzultace online. Tady ovšem je již znalost problematiky u studenta logicky přímo vyžadována, protože s lektorem bude aktivně procházet okruhy předmětu a ten mu vysvětlí to, co nepochopil, nebo mu k tomu dá zpětnou vazbu z praxe. Takže já osobně si naopak myslím, že podobný přístup může být efektivnější než současná praxe většiny škol.

Odpovědět

teorie

03.02.2020 v 8:35 robo

beru nazory ze v teorii ATPL je vice nez polovina uplnych nesmyslu. Mozna byly poplatne dobe vzniku, nevim... Jenomze je tam i spousta veci ktere potrebne jsou. Kuprikladu planovani a provedeni letu, vykony, hmotnost a vyvazeni. Myslim ze pokud vam nekdo na nejake konzultaci (ne pres skype a pod) nevysvetli napriklad improved climb, tak to nikdy poradne nepochopite protoze vam predtim poradne nevysvetlil vyvazenou delku vzletu atd, atd. Takze teorii urcite ano, smysluplne konzultace taky. Zatim ma ale kulomet v ruce EASA a prislusne CAA tak to tak i vypada. Mimochodem, ATPL teorie z pohodli domova je uz pres caru, za chvili to bude i TR na FS z pohodli domova. Kdyz uz nic, tak z kurzu vznikaji alespon nejake letecke minikomunity a mnohokrat pomohou i pri hledani prace.

Odpovědět

RE: teorie

03.02.2020 v 10:07 Blazek

A co ze je tak nepochopitelneho na improved take-off nebo balanced field take-off? Z predmetu co uvadis tak mass and balance je sam o sobe velmi jednoduchy predmet. Planovani letu je slozitejsi, ale ne proto, ze by tam bylo neco komplikovaneho, ale protoze ty vypocty musis dostat do ruky abys je byl schopen provadet rychle. Vykonnost je na tom podobne. Celkove v te teorii neni nic, co by bylo nejak nepochopitelne - pokud si daval na stredni skole pozor v matice a fyzice tak ses uplne u pohode. Problem je v mnozstvi...

Nevim proc by atpl z domu melo byt pres caru. I kdyz mas integrovany kurz nebo chodis na cvut, tak si k tomu stejne musis doma sednout a procvicovat. Pochybuju ze nekdo dojde z prednasky a vi vsechno (vlastni zkusenost z jineho oboru na vs - prednasky byly vetsinou ztrata casu).

Jen ze zvedavosti - ty mas ma sebou atpl teorii nebo je tvuj prispevek zalozeny na domnekach?

Odpovědět

RE: RE: teorie

03.02.2020 v 11:02 robo

Pro Blazeka : smekam pred vama pokud jste tyhle veci pochopil jen tak z nejakeho textu. Ja jsem takovy frajer nebyl. Nevim co s tim ma spolecne absolvovani - neabsolvovani teorie ATPL. Myslim ze to neni predmetem tehle diskuze. Dnes uz nechce nikdo nic podstoupit, zadnou drobnou nepohodu na to aby dosahl cile. Koneckoncu, at si kazdy dela jak je mu libo.

Odpovědět

RE: RE: RE: teorie

03.02.2020 v 11:42 Blazek

No chtěl jsem vědět jestli mluvíte z vlastní zkušenosti nebo jen z doslechu. Protože mé zkušenosti jsou jiné.

A k tomu, že nikdo nechce podstoupit drobnou nepohodu - každý den dojdu z práce a do noci se učím a tak to opakuji už několik měsíců a určitě nejsem jedinný, kdo to tak dělá. Bez modulárních kurzů a možnosti učit se z domova bych se mohl na můj sen vykašlat, protože si prostě nemůžu dovolit 3/4 roku nepracovat a denně docházet někam na teorii. Jestli mi to bude stačit tak to uvidíme snad někdy někde u pohovoru :). Mnohým co znám to stačilo a automaticky to z nich nedělá horší piloty tak, jako z někoho nedělá lepšího pilota když si to někde "odeseděl".

Odpovědět

03.02.2020 v 13:11 Tomas

Určitě je dobře, že automaticky nabízejí učebnice Oxford Aviation. V kursu, který jsem před lety dělal já, nabízeli české učebnice od lidí z ČVUT a ty na zkoušky opravdu použitelné nebyly, to jsem naštěstí pochopil velmi rychle. Oxford jsou napsané takovým stylem, že by je měl pochopit každý. K tomu Aviation Exam a drtit testy stále dokola. Lektor online je podle mne dostačující, ideálně aby se mu daly předem poslat problémy, kterým student nerozumí - třeba neúspěšné otázky z Aviation Exam. Lektor ve třídě o víkendu je fajn a člověk se dozví něco málo ze "vzpomínek starých zbrojnošů", ale když pak o pár měsíců později bojuje s nějakou zapeklitou otázkou týkající se nefunkční inerciální platformy (např.), tak ocení spíš možnost, někoho online požádat o radu.

Odpovědět

RE:

09.02.2020 v 18:13 Igor z BLUE SKY AVIATION

Dobrý den. Přesně takto je výuka koncipována. Každý předmět má svého garanta/konzultanta, na kterého se může student kdykoliv v průběhu probíhající výuky obrátit a své případné nejasnosti řešit. Není to jen o účasti na stanovených konzultacích. Jednotliví garanti jsou vždy odborníci na danou problematiku. 

Odpovědět

On-line kurzy

03.02.2020 v 13:29 MarSark

Na on-line kurzech a vzdělávání není nic špatného. Je to trend dnešní doby a i velké univerzity po celém světě poskytují nebo začínají poskytovat nahrávky předmětů pro potřeby studentů. Vždy jde ale o pedagogický výkon lektora. Pokud je dobrý, tak je jedno jestli je to naživo u tabule, nebo vzdáleně přes "net".

Problém ATPL teorie leží trochu jinde. Já nyní absolvuji teorii na IR(A), což beru tak, že jde o cca polovinu ATPL(A). Učím se po večerech a víkendech stylem, že koukám na videa kurzů na YouTube, studuji Oxford učebnice, klikám otázky na AvExu a z každého předmětu jdu na konzultaci do letecké školy v rozsahu cca 5-8 hod. podle předmětu. Dále čerpám z toho, že mám VŠ technického směru a spoustu věcí prostě vymyslím z obecných znalostí, které mám. Věřím, že bez znalostí z VŠ bych měl mnohem větší problém. Tímto stylem jsem už "prostudoval" 248 hodin.

Kámen úrazu je v tom a dovolím si to tvrdit, že z 40% jsou otázky požadované EASA uplné blbosti, kde jde maximálně o to někoho nachytat, umořit a utýrat množstvím. Je někdy lepší se je bezmyšlenkově nadrčet na zpaměť na úkor pochopení problematiky. Dokud nedojde ke ztransparentnění otázek a vyčištění jejich báze od nesmyslů a balastu, tak se bude výuka teorie "pytlíkovat", tak jak se to děje nyní.

Odpovědět

ATPL

03.02.2020 v 18:45 Tomas

Ako lektor teorie ATPL si dovolím tvrdiť, že 99% "pilotov" nechápe vztlakovú rovnicu. Až keď ju vysvetlím "ľudskou rečou" tak ju pochopí tak 50 %.. 

Odpovědět

Zkušenosti

04.02.2020 v 15:39 Honza

Myslím, že nebude zas tak velký rozdíl jak se to učíte. Nejdůležitější bude ta osoba, na kterou se kdyžtak můžete obrátit s dotazem. Někdy postačí to "kolektivní vědění", což je ale spíš výsada těch klasických studentských skupinek. Já měl teorii na VŠ a stejně jsem se doma učil jako blázen. Přeci jen ve tříde vás víc zajímají projíždějící tramvaje a holky venku, než problém loxodromy. 

Takže zkoušky jsem dělal celou zimu, abych byl aspoň počasím donucen být doma. Taky jsem dřív nechápal množství nesmyslnost otázek. Jenže stejně jako VŠ i toto není jen o těch vedomostech, ale naučit se učit. Dokonce i občas polknout pýchu a učit se blbosti. Ono totiž pak v praxi vlastně nebudete dělat nic jiného. 

Jinak pro nového pilota ještě není ATPL takový problém, protože vždy je můžete opakovat. Pravá zkouška je až výběrové řízení, kde máte jen jeden pokus. Pro většinu nových pilotů jsou testy kombinací praxe a ATPL otázek. Je dobré si tedy všechno opakovat dokud nedojde na výběrko. Ono totiž po ATPL je mozek celkem vytrénovaný a třeba klasický výpočty "rule of thumb" pak člověk sype už skoro nazpamět. Stejné to platí pro výcvik IFR, prostě moc neotálet. Nebo se smířit s tím, že se to budete muset nabušit znova. 

A pak když se zadaří a dostanete práci tak se na měsíc zavřete na výcvikáči a budete se učit, dokud nebudte mít hlavu jako pátrací balón. A bude spousta momentů, kdy tomu nebudete moc rozumět a nebude ani čas to pořádně vysvětlit (protože v ten moment už čas znamená velké peníze). Spoustu věcí si budete dohledávat sami a třeba i po pár hodinách stále nebudete mít jasno. Budete volat kolegům, vedoucím výcviku nebo šéfpilotům. A asi takhle to bude vypadat celou vaší kariéru. Jinak každý měsíc vám budou chodit online kurzy a testy (LVTO, Winter OPS atd.) a ty budete klikat ve svém volnu (některé firmy dávají extra volné dny na tohle samostudium). S dalšíma typovkama a zkušenostma si na to zvyknete a už vám to bude připadat přirozené. Postupem času vám žešedivý vlasy a lidi začnou volat vám o radu. A to je tak ve zkratce jak to chodí :-D

Tím jsem chtěl říct, že ATPL teorie je jen začátek. Jestli má někdo problém tohle složit, tak by měl zvážit svojí další účast v aviatice. Ty testy jsou ještě jednoduché v tom směru, že existuje bud správná, nebo špatná odpověd. Ale v praxi jako kapitán se budete setkávat se situacemi, kdy se dostanete do "šedých zón", které nejsou dobře popsané a na vás jako kapitánech bude dodržet předpis ke spokojenosti firmy, což většinou bez nějakého rychlého samostudia nejde. 

 

Odpovědět

RE: Zkušenosti

05.02.2020 v 13:54 Tomas

Ahoj. Podľa ,mojich informácií bolo zmenených iba pár otázok a učenie z pôvodnej databázy stačí na to aby adept skúšku PPL urobil. Nerobil by som z toho vedu

Odpovědět

RE: Zkušenosti

06.02.2020 v 9:56 Tomáš

Honza to popsal velmi hezky a výstižně... Jen bych dodal, že ti nejzkušenější jsou pak schopni přeletět půl Evropy s letadlem plných cestujících na jeden motor... To je to "dodržení" předpisu ke spokojenosti firmy :-) Pořád si myslím, že je někde něco špatně

Odpovědět

Testy PPL

04.02.2020 v 21:26 Jiřka

Zdravím,

a teď mi řekněte, jak jako letecký elév se mám připravit na testy PPL, pro které od 1. 1. 2020 nejsou k dispozici testy? ÚCL totiž změnilo databázi a podle vyjádření pro jednu z organizací, která o ně žádala, znění testů a správné otázky vycházejí z EASA a jako takové jsou v jejím vlastnictví a ÚCL je nesmí šířit. Podle posledních účastníků je úspěšnost naprosto mizivá a údajně to z poslední doby na první pokus nikdo nedal, odcházeli maximálně se 4 splněnými okruhy. Takže sedím u učebnice pilota a nevím, jakou strategii učení mám zvolit. To i na té VŠ jsme dostali např. 400 variant zkouškového testu, ze kterých se u zkoušky náhodně vybíralo. Ano bylo to opravdu hodně otázek, ale bylo to aspoň něco. Nemyslím si, že nemít nic, na čem to natrénovat, je správně. Tedy on-line kurzy / testy jsou rozhodně v pořádku.

Mým cílem nikdy nebylo to, že se naučím testy a budu v pohodě. Pěkně okruh po okruhu z učebnice a pak teprve testy a kde se pletu, to si přečtu znova nebo nechám vysvětlit zkušenějšími. 

 

 

Odpovědět

RE: Testy PPL

05.02.2020 v 11:24 Blazek

Ahoj, zkus napsat sem https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=19&t=10530 - nekdo tam psal ze ma par otazek k dispozici a muze je poslat. Tak alespon neco.

Odpovědět

RE: RE: RE: Testy PPL

05.02.2020 v 20:06 tom

Nedá se to třeba obejít tím složit PPL v zahraničí a tady si validovat průkaz? Jen náopad, nevím zda to jde...

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: Testy PPL

05.02.2020 v 20:46 Jiřka

Mě nejde o to něco obcházet, ale mít jasně dané a srovnatelné podmínky z ostatními. Ze dne na den se změnila situace pro všechny, kteří se v zimě připravovali nějakým způsobem a teď najednou je všechno jinak. Když to přeženu, tak partička mých kolegů z výcviku je vysmátá, protože měsíc seděli u učebnice pilota a otázek a na podzim/zimu to dali v pohodě. Já tomu můžu věnovat 2x tolik času a jen proto, že jsem se oproti nim zdržel, to teď teda rozhodně v pohodě mít nebudu. Nevěřím si, že to teď dám na poprvé, takže jsem strašně zvědav, kolik tam například nechám peněz, když za termín je 5000. 

Kromě toho, testy pro PPL nejsou na EASA ani na Aviation Exam k nalezení. 

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: Testy PPL

06.02.2020 v 14:15 Ondra

1. termín je za 5000,- Opakované pokusy už pak za pár stovek. Teda pokud nezměnili i tohle :-)

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: RE: RE: Testy PPL

06.02.2020 v 14:58 Víťa

Ahoj všem,

také jsem tam pochytil informaci, že první pokus se platí 5000,- a opakování je buď za pár korun nebo zdarma, ale ruku do ohně za to nedám.

Každopádně u nás ve skupině bylo naprosto běžný, že lidi udělali cca 3 předměty z 9ti.

Pokud někdo víte, jak a z čeho se učit nebo jak postupovat k tomu, abychom tam nemuseli všichni 4x, tak předěm děkuji za pomoc!

Zdar a sílu!

Víťa

 

 

Odpovědět

testy

05.02.2020 v 9:23 Michal

no ja nevim, prave na VS nam nikdo zadne testy nedal, meli jsme skripta a z tech jsme se ucili. no a co bude na zkousce bylo prekvapeni....ale uznvam, ze pro eleva se ucit PPL z predpisu a ucebnice pilota je docela problem, je to tak rozsahle, ze se nema sanci zorientovat. Takze za me uricte rozsahla databaze otazek, ktera bude pokryvat dulezite veci jak z teorie tak z praxe. no a na zkousce potom vyber z nich, troska inspirace otazkama FAA by neskodila.. Protoze Parizska nebo Chicagska umluva opravdu neni to, co byl musel adept na PPL vedet. 

Odpovědět

Budování bezpečnosti letectví ohněm a mečem!

05.02.2020 v 12:05 Vojta

Jakožto absolvent teoretické zkoušky na ÚCL, absolvované před řadou let, podle starých podmínek, za podlé transparentní dostupnosti veřejných otázek, se nyní cítím pro společnost nebezpečným pilotem. Rád bych požádal ÚCL o možnost se přihlásit na zkoušky PPL znovu, v rámci osvěžení svých znalostí a zvýšení bezpečnosti mé i dalšího obyvatelstva naší krásné a letectví zaslíbené země. Zároveň prosím ÚCL, aby zvážilo přezkoušení všech džitelů licencí pilota, včetně examinátorů a pracovníků ÚCL (jsou-li někteří piloty), dle nových a tajných otázek a neúspěšným licence odebralo, protože jedině tak zajistíme maximální bezpečnost v letectví. Alláh Horák Akbar

Odpovědět

Pohodlí - možná

06.02.2020 v 14:15 Delta Victor

V řadě první spojovat ATPL a pohodlí v jedné větě je marketingově minimálně přestřel. Pač člověka čeká všechno jen ne aspon na rok osobní pohodlí... V řadě druhé nic proti modernímu stylu výuky - zajisté to bude některým studentům a hlavně zahraničním klientům na které škola zřejmě primárně míří vyhovovat. Na druhou stranu v rámci kombinovaného studia v "třídě" ATPL se většinou sejde skupina lidí se stejným zájem a náročným cílem, kteří si navzájem pomaháji v přípravě na zkoušky, a někdy i v přípravě na zminovaná výběrová řízení. Posléze se věnuji práci v odvětví a mohou to být dobré kariérními kontakty. Tedy aby nakonec avizované pohodlí spíše nebylo ve výsledku nepohodlí... 

Odpovědět

Přidat komentář