Nový bulletin pro Super-Blaníky nařizuje kontrolu uchycení směrovky

27.02.2020 3 643 přečtení 3 příspěvky

Český výrobce kluzáků, firma Blanik Aircraft, vydal závazný bulletin pro letoun L 23 Super-Blaník. Bulletin L23/060a je závazný pro všechny letouny a týká se šroubů upevnění lana a svorníku závěsu směrového kormidla.

Důvodem je nalezení trhlin na šroubech upevnění lana směrového kormidla. Všichni provozovatelé by proto měli demontovat směrové kormidlo dle technické příručky a odmastit šrouby i svorník. Dále pak kormidlo svěřit oprávněné organizaci, která provede penetrační zkoušku na lícované části, krčku šroubů, závitu šroubů a svorníku směrovky.

Svorník a šrouby upevnění lana na směrovém kormidle
Svorník a šrouby upevnění lana na směrovém kormidle

V případě nalezení trhlin na kterékoliv části je další provoz větroně zakázán. Provozovatel musí kontaktovat výrobce, který poskytne bulletin pro výměnu poškozených částí a opětovné uvolnění kluzáku do provozu.

Pokud nebyly nalezeny žádné trhliny, provozovatel provede opětovnou montáž směrového kormidla, zápis do drakového záznamníku a letoun může být uvolněn do provozu.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Blaník


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

penetrační zkouška

27.02.2020 v 23:15 Dalibor Fencl

Google o pentrační zkoušce sice něco ví, přesto se ptám: Co to je v tomto případě a kdo to může dělat?

Odpovědět

RE: penetrační zkouška

28.02.2020 v 10:18 Tomáš

Jakýkoliv MF nebo Part-145 i bez NDT oprávnení. Musí mít ale personál s platným vyšetřením zraku podle EN 4179. Ideálně by to mělo být zmíněno i v příručce té údržbové organizace.

Odpovědět

RE: penetrační zkouška

28.02.2020 v 10:23 Tomáš

A ještě link: http://www.wermac.org/others/ndt_dyepenetrant.html

Odpovědět

Přidat komentář