Americký výrobce letounů patřící do skupiny Textron Aviation provedl první testovací let svého dvoumotorového turbovrtulového letounu Cessna 408 SkyCourier. Tento let tak odstartoval sérii testů, během kterých se budou zjišťovat výkonnostní možnosti letounu.

První zkušební let proběhl na letišti Beech Field Airport. Let trval dvě hodiny a 15 minut a zkušební piloti během něj testovali důležité systémy letounu. Především pak stabilitu, ovladatelnost a systémy avioniky Garmin 1000 NXi. Testována byla také dvojice turbovrtulových pohonných jednotek Pratt & Whitney Canada PT6A – 65SC.

Cessna předpokládá, že bude SkyCourier provozován jako nákladní letoun s nosností 2 722 kilogramů, jako dopravní letoun s kapacitou 19 cestujících, nebo kombinace obojího. Maximální cestovní rychlost by se měla pohybovat okolo 370 km/h a dolet bude v ekonomickém režimu okolo 1 660 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

20.05.2020 v 10:17 Martin

konkurence pro L-410?

Odpovědět

L410

21.05.2020 v 10:29 Radovan

Okrem chvosta a podpier pod kridlami - akoby L-410tke z oka vypadla.

Myslim, ze v designe boli silne inspirovani.

Odpovědět

RE: L410

21.05.2020 v 12:26 MartinL

veľkostne súhlas, dokonca má aj dve krídla ako Turbolet :-),

ale od pohľadu je to skôr Evektor-Aerotechnik EV-55 Outback

https://www.jetphotos.com/photo/8336224

 

Odpovědět

21.05.2020 v 13:02 Tomas

Skor si myslim, že to ma uz taku uroven ze iba zadas do specialne vyvinutého softwaru parametre typu dlzka vzletu, nosnosť, letove vlastnosti a ten program ti iba vypluje najvhodnejsie tvary a dizajny lietadla

Odpovědět

RE:

22.05.2020 v 13:52 Petr

Ne, takto se opravdu letadla nenavrhují

Odpovědět

Skycourier vs. EV55

23.05.2020 v 9:19 Martin

Bohužel na rozdíl od EV55 tohle letadlo bude lítat více než v prototypu...

Odpovědět

L410

23.05.2020 v 18:07 Ondra

Já bych to s turboletem moc nesrovnával. Zas tak podobné to není. Možná tak tvar trupu, ale co tam chcete vymýšlet. Moc možností není a všechny letadla tohoto typu vypadají podobně. Skycourier má jinou konfiguraci ocaních ploch, křídlo má vzpěru a má úplně jiný tvar (mrkněte na foto shora). Rozchod kol je opticky (a asi i reálně) větší, atd. Ale jinak je to úplně stejne :-D

Odpovědět

Buďme pyšní na L410.

25.05.2020 v 10:08 Marcel

No tak nás ti amíci dohnali a postavili letadlo, které je srovnatelné s L410.

Po padesáti letech!  L410 létá od roku 1969.

 

Odpovědět

RE: Buďme pyšní na L410.

25.05.2020 v 10:53 Tomáš

Vlastenectví je pěkná věc, ale nenechme se unést. V USA za těch 50 let vzniklo těch letadel trochu více, určitě to není o tom, že by horko těžko 50 let hledali recept na to, jak trumfnout L410 a nebyli schopní s ničím přijít. Letecký průmysl tam je přece jen trochu někde jinde, než ten náš. Ani jeden extrém není dobrý - mindrák z velmoci, ale ani přehnané sebevědomí a nacionalistické bušení se v prsa.

Odpovědět

Přidat komentář