Mnichovo Hradiště ode dneška testuje systémy pro noční VFR provoz

28.08.2020 3 957 přečtení 10 příspěvků

AKTUALIZOVÁNO 28. 8. Letiště Mnichovo Hradiště (LKMH) bude ode dneška po dobu tří až čtyř týdnů provádět testování systémů umožňujících provoz za podmínek VFR noc. Po dobu testování bude možné využívat letiště jak pro noční přílety a odlety, tak také pro výcvik a létání po okruhu. Podmínkou je zaslání vyplněné žádosti o zajištění služeb VFR noc na adresu provozovatele letiště, a to nejméně 12 hodin před zamýšleným provozem na LKMH. Informovali o tom zástupci letiště na webu.

Osvětlení bude instalováno na travnatou RWY 08/26, která bude po dobu testování upravena na rozměry 900 x 30 m. Součástí systému bude rovněž indikátor sestupové roviny APAPI a osvětlený indikátor směru větru (WDI).

Provoz bude možné realizovat v časech od konce občanského soumraku do 20 hodin UTC (TE - 2000 UTC) pro provoz po letištním okruhu, případně do 21 hodin UTC (TE - 2100 UTC) pro jednotlivé přílety a odlety. Bez předchozí domluvy funguje letiště ve standardní provozní době od 7 do 15 hodin UTC.

Systém pro lety VFR noc bude instalován na travnaté RWY 08/26
Systém pro lety VFR noc bude instalován na travnaté RWY 08/26

Zajištění provozu VFR noc bude podle provozovatele Letiště Mnichovo Hradiště účtováno následujícím způsobem.

Letouny do 2 000 kg MTOM:

  • 2 000 Kč bez DPH / h zajištění služeb pro jeden letoun provozovatele
  • 1 000 Kč bez DPH / h zajištění služeb pro každý další letoun stejného provozovatele
  • 1 000 Kč bez DPH za každý jednotlivý odlet / přílet

Letouny od 2 000 do 3 000 kg MTOM

  • 2 900 Kč bez DPH / h zajištění služeb pro jeden letoun provozovatele
  • 1 900 Kč bez DPH / h zajištění služeb pro každý další letoun stejného provozovatele
  • 1 900 Kč bez DPH za každý jednotlivý odlet / přílet

Pro jednotlivé přílety a odlety letounů nad 3 000 kg MTOM bude provozovatel letiště účtovat přistávací poplatky dle platného ceníku + 1 000 Kč bez DPH/h.

Hodinová cena za zajištění služeb obsahuje přistávací poplatky (neomezeného množství), prodloužení provozní doby letiště a doprovod letounu z/na RWY vozidlem FOLLOW ME. Provozovatel letiště rovněž v případě zájmu poskytuje bezplatně místnost pro provedení přípravy posádek a sociální zařízení.

Po ukončení testování se letiště vrátí k provozu VFR den a systém bude odvezen k testování na jiné letiště, upřesnil zástupce aerodromu v Mnichově Hradišti Lukáš Myška.

Mohlo by vás zajímat

Témata

VFR noc


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Ceny

21.08.2020 v 10:08 Pepa

1 000 Kč za přílet a 2000 Kč za výcvik bez DPH a to vše během testovacího provozu.. Kolik bude stát běžný provoz? No, pokud nemusíte do Hradiště, doporučuji Roudnici nebo Drážďany, ceny poloviční až třetinové...

Odpovědět

RE: Ceny

21.08.2020 v 10:15 Vojta Novotný

Tijo buďme rádi za každou příležitost nočního létání... Do cen nám nic není.

Odpovědět

RE: Ceny

21.08.2020 v 12:48 Tomas

Vybuduj dráhu s osvetlením a daj polovičné ceny. Prídeme radi. Keď nato nemáš tak nelietaj prípadne lietaj cez deň. Ja osobne by som rád zaplatil za prílet 1000 czk veľmi rád. Bodaj by aj u nás bolo lietanie VFR night bežná záležitosť ako deň a každé letisko bolo takto vybavené. Povedzme by ste nahláslili prílet a neriadené letisko by sa samo pred príletom rozsvietilo aby tam nemusela byť stála služba.

Odpovědět

RE: RE: Ceny

21.08.2020 v 13:45 Martin

Jen drobná poznámka: Pro provoz VFR noc musí být v českých podmínkách zajištěna služba Rádio/AFIS nebo ATC. To stejné platí například pro výcvikové lety, i když to se občas nedodržuje.

Odpovědět

noc

21.08.2020 v 13:52 robo

Suhlasim, je to vec prevadzkovatela, nech si uctuje kolko chce. Doba 'zadarmo' je prec. Nech sa paci prelet kamkolvek. Mame predsa moznost volby. Tiez takej ze si zozenieme plochu, scertifikujeme na letisko, dame certifikovane svetla, vsetko dame schvalit uradnikom a potom poskytneme zadarmo vsetkym. Rad sa pridem pozriet

Odpovědět

Trvalý provoz VFR noc

21.08.2020 v 13:53 Martin

Když jsem si četl nadpis tak jsem si říkal sláva konečně bude kde přistát v noci. Bohužel je to jen na zkoušku a bohužel jen na trávě.

Neplánuje se v tomhle směru nějaká trvalejší úprava na betonu? Ono je totiž v okolí Liberce docela problém v noci přistát. Nejblíž je asi EDAB případně EDDC nebo pak až LKHK. Kdyby byla možnost létat noc na LKMH, tak už by to nebyl takovej problém, to je autem z Liberce půl hodiny.

Jinak tu chybí informace o hangárování, přeci jen pokud bych si přiletěl zalétat noc, tak se nebudu mít ten den jak vrátit...

Odpovědět

RE: Trvalý provoz VFR noc

22.08.2020 v 16:39

Ono, létat v ČR noc a reálně je využít je docela problém. Spíš by mne zajímalo, proč to testují na trávě a ne na zpevněné RWY? Mně by to dávalo větší smysl.

Odpovědět

VFR noc

24.08.2020 v 16:12 Jaromír

Podle mého názoru levnější poplatky by určitě přilákalo více zájemců a letadel a tudíš i větší a rychlejší návratnost vložené investice. Je to věc názoru. Všem přeji krásné létání.

 

 

 

Odpovědět

RE: VFR noc

25.08.2020 v 10:45 Vojta Novotný

Ne, je to věc cenotvůrce ;-)

Odpovědět

RE: RE: VFR noc

25.08.2020 v 16:38 Podotek

@V.N.: No, ony existují takové zajímavé ekonomické závislosti, jak se dají vydělat peníze. Nicméně v případě této čtyřtýdenní akce a navíc na trávě vstupují do hry jiné faktory. 

Odpovědět

Přidat komentář