Beechcraft oslaví 75. výročí Bonanzy speciální edicí

16.04.2021 5 příspěvků

Společnost Textron Aviation představila speciální edici svého letounu Beechcraft Bonanza G36, která má znázorňovat 75. výročí výroby tohoto modelu. Jde tak o nejdéle nepřetržitě vyráběný letoun na světě, za dobu existence společnosti se jich vyrobilo přes 18 000 kusů. 

Limitovaná edice bude dodávána v roce 2022, tedy právě 75 let od zahájení výroby. Šestimístné letouny na sobě ponesou zvláštní odstín modré barvy nazvaný Mrs Beech Blue. Tato barva symbolizuje Olive Ann Beechovou, která převzala společnost v roce 1950 po svém zesnulém manželovi. Barva byla její značkou a nacházela se na všem, včetně interiéru jejího letadla, karosérii auta i vybavení kanceláře. 

Exteriér Bonanzy s barvou Mrs Beech Blue
Exteriér Bonanzy s barvou Mrs Beech Blue

Na speciální edici bude tato barva nejen doplňovat barevné schéma exteriéru, ale bude zdobit také interiér, a to především na okenních panelech, koberci a různých detailech. Interiér i exteriér bude dále zdobit podpis Olive a logo společnosti z roku 1954.

Kromě designu nebude limitovaná Bonanza ničím odlišná. Letoun bude poháněn motorem Continental IO-550-B o výkonu 300 koňských sil a třílistou vrtulí. Kokpit bude možné vybavit avionikou Garmin G1000NXi a letoun bude i nadále schopný doletu 1 480 kilometrů a dosáhnout 325 km/h cestovní rychlosti.

Interiér zdobený modrou a podpisy Olive
Interiér zdobený modrou a podpisy Olive

Firma Beechcraft byla založena v roce 1932 manžely Walterem a Olive Beechovými. Po 18 letech se vedení společnosti ujala samotná Olive a za její kariéru se firma rozrostla z deseti na 10 000 zaměstnanců. Olive strávila ve společnosti 50 let a v letecké historii se jí často přezdívá „první žena letectví“.

Mohlo by vás zajímat

Témata

Výroba letadel


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Krasne letadlo akorat ty cisla

16.04.2021 v 9:38 Karel

Krasne letadlo akorat proc se jich rocne proda jen par rocne?

viz GAMA report

https://gama.aero/wp-content/uploads/GAMA_2019_Year-end_Report.pdf

 

 

Odpovědět

RE: Krasne letadlo akorat ty cisla

18.04.2021 v 9:33 Tomas

Je to nejlepe nytovane a solidni letadlo, se kterym jsem mel tu cest letet. Je take komplexni - autonomni vrtule, zatahovak, ochuzovani motoru,... Proste slozitejsi na pilotaz nez Cirrus. Pro ujasneni - nic proti Bonanze ani Cirrusu!

Ale jedno muzu prohlasit se znacnym presvedcenim - nejlepsi plechac pro 4 lidi a s omezenym palivem pro 6 lidi na trhu a stale ve vyrobe!

Odpovědět

ten kus trhu si jednoducho zobral

18.04.2021 v 20:06 Vlado

cirrus s sr22/22t, ktorý má de facto o máličko lepšie všetky parametre (v prípade turba o dosť), plus pevný podvozok, jednoduchšie ovládanie, cenovka je plus mínus rovnaká a reálne to jedno miesto navyše asi G36 nevyužije nikto.

Plus marketing cirrusu, podpora, beech má povesť relatívne drahého servisu a ono je to potom asi vcelku jasné.

Ale pridávam sa k tým, ktorým sa g36 páči, nádherné lietadlo:-)

Odpovědět

RE: ten kus trhu si jednoducho zobral

22.04.2021 v 6:55 čáp

Já bych toho krasavce s Cirrusem nesrovnával. Bonanza je eroplán z jinýho století. 3/4 století ve výrobě, to je unikátní a obdivuhodné. Nenapadá mne žádný jiný stroj, který by někdo vyráběl tak dlouho. (ani mimo letectví)

Odpovědět

RE: RE: ten kus trhu si jednoducho zobral

22.04.2021 v 8:54 milos

Mooney M20. Prvy let 1953. Model sa vyrabal prakticky do minuleho? roku. Ostava dufat, ze sa vyroba obnovi. Mozno ako "Safety" tip pre manzelky a protiargument voci padaku Autoland?

Odpovědět

Přidat komentář