Tragickou havárii Trojana Flying Bulls u Písku nepřežil jeden člen posádky

21.06.2021 8 příspěvků

Včera před 17. hodinou došlo k tragické letecké nehodě historického letounu North American T-28B Trojan nedaleko obce Jickovice na Písecku. Podle oficiálních vyjádření Policie České republiky – KŘP Jihočeského kraje na místo bezprostředně po oznámení neštěstí vyjely složky integrovaného záchranného systému. Ani to bohužel nezachránilo život jednoho člena posádky.

Letoun z doposud nezjištěných příčin havaroval do lesního porostu. Během dosavadního šetření bylo potvrzeno, že se v kabině nacházely dvě osoby, přičemž jedna utrpěla na místě smrtelná zranění a druhá byla transportována s těžkými zraněními do nemocnice. Trojan registrace OE-ESA patřil do flotily The Flying Bulls.

T-28B Trojan / Foto Flyingbulls.at

Letoun se vracel na svou domovskou základnu v rakouském Salzburgu z leteckého dne, který se konal na polském letišti Strzyżewice u Leszna. Přesné určení příčin a okolností události podléhá vyšetřování Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN).

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

21.06.2021 v 19:16 Filip Zejda

Nejsem si jistý, to letadlo jsem nikdy fyzicky neviděl, ale na fotce k článku je vyfocen  předmětný letoun  OE -ESA,( pokud nejde o nějaké záměrné bojové šmouhy, nebo záměrné maskování "použitelnosti" něco jako ve formě nalepených průstřelů), jsou viditelné diagonální  promáčkliny nad vztlakovými klapkami, které pokračují trupem dál k ocasu a docela dost daleko. Takové promáčkliny můžou  být důsledkem  nadměrného konbinovaného  namáhání trupu od ocasních ploch při rychlostech nad Va. Pak bych se ptal, jak to vypadalo na druhé straně a jak  vypadaly podélníky, nýty u žeber a ve spojovacích rovinách, jak vypadaly táhla výškovky, páky a další věci související s řízením a kdo s tím létal přes obálku.... A proč si toho provozovatel nevšiml?  Nevolalo to  letadlo o pomoc už tím jak bylo zmačkané?

Co si o tom myslíte Vy?

Odpovědět

RE: Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

22.06.2021 v 0:25

Ano, a připočítáme-li Gečka při náletu na Žďákovský most..........

Odpovědět

RE: Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

22.06.2021 v 12:26 Milan

Zvlněný potah bych asi jako příčinu nehody nehledal. Ne některých letadlech se hold potah vlní víc, na některých méně, viz. například zde: https://www.planes.cz/cs/photo/1223604/b-52h-bw-61-0029-usaf-ostrava-osr-lkmt

Odpovědět

RE: RE: Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

22.06.2021 v 13:01 Podrobnosti

Můžete to prosím upřesnit? 

Odpovědět

RE: RE: RE: Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

23.06.2021 v 12:23 Milan

Jestli ta výzva na upřesnění byla na mně, tak ano, pokusím se. Chtěl jsem tím vším říci jen to, že na letadlech se potah vlní docela běžně, a to už při zatíženích výrazně nižsích než je provozní zatížení. Zcela běžné je to např. na křídle nebo stabilizátoru, nicméně na trupu to není také nic vzácného. Rozhodně to následně nevede  (viz zmíněná nízká úroveň zatížení) ke katastrofě jako v tomto případě. Takže jednou větou -  zvlněný potah nemusí vůbec znamenat překročení zatížení determinujícího pevnost konstrukce.

Odpovědět

RE: RE: RE: RE: Diagonální promáčkliny v trupu nad klapkami táhnoucí se dále k ocasní části OE-ESA

23.06.2021 v 12:41 Upřesnění ohledně náletu

Děkuju, výzva primárně šla nicméně k informaci týkající se "náletu na Žďákovský most"

Odpovědět

OE ESA

22.06.2021 v 21:01 Milos

Z akeho data je ta foto? Na mojich z r. 2017 (na zemi) nic podobne nevidno (aj prava strana).  Zaujimave  by bolo vediet, co videli ludia. Tuto formaciu musel niekto videt. Kdesi v tlaci som cital zmieku niekoho, kto videl toto ero pred nehodou "kruzit". 

Vopred dik, 

M

Odpovědět

OE ESA

23.06.2021 v 11:53 Martin

Já bych si počkal na to, až se zjistí příčina nehody a nespekuloval tady nad takovýma věcma, jako je zvlněný potah....stačí si projít na googlu fotky Trojanů a pak zjitíte, že za letu to má takto zvlněné většina z nich.....

Odpovědět

Přidat komentář