Od poloviny července mohou piloti využít nový prostor TRAGAKBLT1E

03.07.2022

Od 14. července 2022 budou moci piloti přilétávající a odlétávající na/z letiště Letňany využít nově zřízený prostor TRAGAKBLT1E. Stane se tak po téměř ročních přípravách. Prostor bude sloužit jako alternativa k výstupnímu bodu MIKE.

Prostor TRAGAKBLT1E / Foto: letnany-airport.cz
Prostor TRAGAKBLT1E / Foto: letnany-airport.cz

Piloti odlétávající z letňanského letiště (ICAO: LKLT) budou mít možnost přes prostor TRAGA1E letět do neřízeného prostoru třídy G bez nutnosti přechodu na frekvenci Kbely Věž a bez vstupu do MCTR vojenského letiště Kbely.

Doporučeným vstupním bodem do prostorů TRAGA byl zvolen splav na Labi severovýchodně města Kostelec nad Labem (zeměpisné souřadnice: 50°1324 N 14°3546 E). Vzhledem k tomu, že nad splavem ve výšce 2500 ft AMSL je sestupová osa ILS přistávací dráhy 28 vodochodského letiště, musí být vstup proveden ve výšce maximálně 2000 ft AMSL. Další variantou je trasa LKLT – severně SLZ plochy Borek.

Postupy pro využití prostoru TRAGA1E publikuje letiště Letňany na svých webových stránkách následovně:

  • Odlet z LKLT přes TRAGA1E (Kostelec/Borek) je možný pouze na spojení s Letňany Radio 120,335. Pokud pilot nenaváže spojení se stanovištěm poskytování informací Letňany, MUSÍ navázat spojení se stanovištěm Kbely Věž 120,880 a postupovat dle pokynů MTWR Kbely.
  • Přílet do LKLT přes TRAGA1E (Kostelec/Borek) je možný pouze na spojení s Letňany Radio 120,335. Pokud pilot nenaváže spojení se stanovištěm poskytování informací Letňany před vstupem do prostoru TRAGA1E, MUSÍ navázat spojení se stanovištěm Kbely Věž 120,880 minimálně 3 minuty před vstupem do CTR a pokračovat přes vstupní bod Mike.
  • Prostory TRAGA 1N,1S a 1E jsou vždy aktivovány současně.
  • Odlet přes TRAGA 1E není kapacitně omezen.
  • Odlet přes body Mike, Lima, Uniform a Romeo bude probíhat s 3minutovými rozstupy.
  • Všechna letadla musí být vybavena odpovídačem, anebo let bez odpovídače zkoordinovat předem.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář