Ruskou aerolinii S7 postihlo během tří dnů několik poruch motorů

16.02.2024

Ruská letecká společnost S7 se na konci ledna potýkala s několika poruchami motorů, které přišly ve třech dnech po sobě. Postižené byly letouny od Airbusu a Boeingu. Oficiální příčiny zatím nejsou známé, jako nejpravděpodobnější se podle předběžných spekulací jeví nedostatek originálních náhradních dílů západní výroby vlivem mezinárodně uvalených sankcí.

Airbus v barvách ruské letecké společnosti S7. Foto je pouze ilustrační.
Airbus v barvách ruské letecké společnosti S7. Foto je pouze ilustrační. (Zdroj: Wikimedia Commons | Anna Zvereva)

Poruchy motorů vedly k přerušení několika vzletů, k problémům došlo i při přiblížení na dráhu. Mezi postiženými letadly jsou stroje od Boeingu i Airbusu. Komplikace se dotkly stovek cestujících.

K poslednímu incidentu mělo dojít u Boeingu 737-800 při startu z letiště Ulan-Ude do Moskvy 30. ledna 2024. Při startu došlo k problémům s motorem, Boeing se tak vrátil k terminálu. Cestující museli z letadla vystoupit, do Moskvy se pak dostali stejný den na pozdějším letu. Západosibiřská dopravní prokuratura podle serveru Tourdom uvedla, že letadlo bylo dočasně vyřazeno z provozu. 

„Na letišti je více než 170 cestujících, do Moskvy budou posláni náhradním letadlem," stálo v prohlášení. Během čekání na náhradní let tamní prokuratura uvedla, že sleduje, zda dopravce dodržuje práva cestujících a poskytuje jim, co je třeba.

Kromě tohoto incidentu mělo dojít také k problémům Airbusu jen o den dříve. Ke komplikacím mělo dojít při přiblížení na dráhu na moskevském letišti Domodědovo. Posádka oznámila selhání pravého motoru, letadlo ale i tak bezpečně přistálo.

Dne 27. ledna byly hlášeny další události, a to shodně u Boeingů 737-800. První z nich (RA-73665) také přerušil vzlet. Zde se totiž objevily problémy hned u obou motorů. U tohoto konkrétního stroje se tak nestalo poprvé, podobný incident byl nahlášen 8. prosince minulého roku. Druhý Boeing pak také přerušil vzlet, letěl měl z letiště Domodědovo do turecké Antalye.

Zdroj článku: Aerotime

Incidenty tak pouze potvrzují, že ruské letecké společnosti zaznamenávají nárůst problémů s letadly západní výroby, zejména s motory, v důsledku mezinárodních sankcí, které dopravcům znemožňují přístup k originálním náhradním dílům.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář