Britská armáda modernizuje flotilu, k dispozici bude mít AH-64

14.03.2024 5 příspěvků

Britská armáda oznámila, že v průběhu března letošního roku bude mít plně k dispozici připravených prvních 38 vrtulníků AH-64. Jde o krok k modernizaci flotily a nahrazuje starší vrtulníky AH1, které budou z flotily vyřazeny.

AH-64 ve službě britského letectva.
AH-64 ve službě britského letectva. (Zdroj: BBC)

Britská armáda kompletuje své účtočné vrtulníky Boeing AH-64E Apache Guardian, v průběhu března bude mít tuto flotilu připravenou k použití. Uvedli to armádní britší představitelé na konferenci IQPC International Military Helicopter, která se konala na přelomu února a března v Londýně.

Armáda má obdržet zbývající kusy z původně objednaných 38 letounů AH-64 v průběhu března, zbytek z celkového počtu 50 objednaných strojů poté do konce letošního roku. První objednávku britští představitelé učinili v květnu roku 2017, na jaře 2020 potom doobjednali dalších dvanáct kusů nejmodernějšího armádního vrtulníku.

Armádní letectvo nahrazuje variantu Mk1 letounu Apache novějším modelem AH-64E, který je vybaven modernizovanými zaměřovači a senzory, disponuje také lepším letovým výkonem. Nejnovější model je mimo jiné uzpůsoben pro námořní operace a působení z bojových plavidel.

Britové hodlají své Guardiany nasadit na letadlových lodích třídy Queen Elizabeth. Britské letadlové lodě budou totiž mimo jiné plnit podobnou roli, jako americké útočné výsadkové lodě třídy Wasp a America. Poslouží tedy k dopravě a bojové podpoře královských mariňáků v obojživelných operacích.  

Nové AH-64E ve flotile britské armády mají být připravené k použití také již v průběhu března. Tamní armáda tak významně posílí schopnost rychle a efektivně reagovat na nejrůznější operační scénáře.

Vzhledem ke geopolitické nejistotě a několika probíhajícím konfliktům je tento milník pro britskou armádu velmi důležitým. Jde o strategický krok k zajištění pohotové vojenské reakce. Po obdržení všech letounů AH-64E bude zřejmě pokračovat výcvik pilotů na různé tréninkové scénáře. 

Zdroj článku: FlightGlobal

Mohlo by vás zajímat

Témata

Vrtulníky


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

To je velká příležitost

14.03.2024 v 7:48 Josef

- jak rozšířit sbírku veteránů AH1 - tentokrát o stroje z VB.  Snad to resort obrany nepropásne.

Odpovědět

RE: To je velká příležitost

14.03.2024 v 14:14 Radek

Britové neměli Cobry, ale WAH-64 Apache, které poté přejmenovali na Apache AH1, vyrobili je v letech 1998-2004, je to verze AH-64D s radarem Longbow. Sloužili i na letadlových lodích třídy Invincible (létal na nich i princ Harry v Afghánistánu). Nekupují nové stroje, ale dělají celkovou přestavbu stávajících AH1 na AH-64E, takže je to vyjde levněji. Měli 67 strojů, některé ztratili, některé jsou příliš olétané z Afghánistánu. Proto je nových 50 kusů.

Odpovědět

příležitost

14.03.2024 v 16:06 bob

styď se, takto hovořit! Nyní se MO soustředí na nákup stíhaček, které ještě svět neviděl...a v akci už vůbec ne. Ovšem prostor pro uskladnění starého šrotu se u nás vždy najde. V slámě u kravína

Odpovědět

RE: příležitost

17.03.2024 v 21:49 Jelito

A nezačnem nejdřív těma jitrnicema ? ...jako ochutnávka. :-)

Odpovědět

AH1 a AH-64E

15.03.2024 v 9:57 Radek

Nejde o náhradu starých strojů za nové. Staré Apache AH1 (původně WAH-64) jsou v USA přepracované na AH-64E. Z více než 60 kusů (nevím kolik bylo odepsáno z původních 67), se rekonstruovalo 50 (ty v nejlepším stavu).

Odpovědět

Přidat komentář