Global 7500: létající kancelář pro globální byznys
VistaJet je největším světovým provozovatelem typu Global 7500 a právě na české zastávce zdůraznil jeho výjimečné schopnosti. Kabina letounu nabízí čtyři oddělené obytné zóny včetně ložnice s plnohodnotnou manželskou postelí, kuchyň i možnost zázemí pro odpočinek posádky. Klíčovým argumentem je ale čas: manažeři a investoři mohou během letu absolvovat schůzky, videokonference či připravit prezentace a po příletu pokračovat v práci bez ztráty produktivity.
„Global 7500 je pro naše klienty nástrojem, jak propojit Prahu s centry světového kapitálu, výroby a inovací. Umožňuje jim jednat globálně bez kompromisů,“ zdůraznil Mats Leander, prezident VistaJet pro severské a východoevropské trhy.
Růst poptávky v Česku
Podle analytické společnosti WingX vzrostl počet odletů soukromých letadel z České republiky v první polovině roku 2025 meziročně o 8 %. Společnost VistaJet zároveň v Evropě zaznamenala 16% nárůst členů programu a 39% růst prodaných letových hodin. To potvrzuje trend, že firmy a investoři hledají spíše flexibilní přístup k letadlu než jeho vlastnictví.
„Soukromá letecká doprava už není vnímána jako výsada, ale jako strategický prostředek. Naši klienti chtějí letadlo využívat, ne se o něj starat,“ doplnila Michelle Rosa-Wolfe, viceprezidentka VistaJet pro východní Evropu.
Praha jako rostoucí centrum
Letiště Václava Havla se díky rostoucímu počtu cest soukromými tryskáči stává jedním z klíčových uzlů v regionu. Oblíbenými trasami českých klientů jsou Praha–Londýn, Praha–Curych či Praha–Dubaj, ale stále častěji i dálkové linky na Blízký východ, do Severní Ameriky a Asie.
Pro české podnikatele, rodinné kanceláře či technologické zakladatele představuje VistaJet možnost škálovat cestování podle aktuální potřeby – od letounů Challenger na středně dlouhé trasy až po ultra-long haul Global 7500.
Udržitelnost a efektivita
VistaJet zároveň zdůraznil svůj přístup k udržitelnosti: využívání udržitelných leteckých paliv (SAF), systém kompenzace emisí a další strategie, které minimalizují prázdné přeletové hodiny. V roce 2024 tak průměrná roční využitelnost flotily činila 890 hodin na letadlo – více než trojnásobek oborového standardu, který se pohybuje kolem 250 hodin ročně.
Společnost také spolupracuje s českými partnery v oblasti cateringu, servisu a letištní logistiky, čímž podporuje domácí ekonomiku.
Evropská roadshow pokračuje
Praha byla po Stockholmu a Budapešti třetí zastávkou letošní roadshow. Závěrečné setkání se uskuteční ve Varšavě. VistaJet jej chce využít k dalším diskusím o tom, jak se mění role soukromého létání v Evropě – od symbolu luxusu k efektivnímu nástroji globálního podnikání.
A protože Aeroweb měl možnost zúčastnit se osobně, přinášíme i autentický pohled na atmosféru tohoto exkluzivního způsobu cestování, který zůstane bohužel dostupný jen vybrané menšině z nás.
Zdroj: VistaJet
Foto: VistaJet